עיצוב לוגו בזול - האם זה אפשרי? ואיך עושים את זה?
top of page

עיצוב לוגו בזול - האם זה אפשרי? ואיך עושים את זה?

אחת השאלות שהכי מעניינות בעלי עסקים חדשים, או כאלה שרוצים לחדש את המיתוג הקיים שלהם הוא – האם עיצוב לוגו חייב להיות יקר? איך אפשר לצמצם את העלויות בנושא הזה? איך נקבעים מחירי עיצוב הלוגו ולמה יש פער כל כך גדול ביניהם? והאם באמת אפשר למצוא עיצוב לוגו מקצועי בזול? במאמר הבא תקבלו מענה על כל השאלות האלה ועוד.


למה בכלל צריך לוגו?

אם פתחתם עסק לאחרונה וודאי כבר הבנתם שאתם זקוקים ללוגו לעסק שלכם. לוגו הוא הפנים של העסק, הוא מה שמופיע בפרונט של העסק ומייצג אותו. לכן, חשוב שהלוגו יהיה ייצוגי, מקצועי, מובן, מושך את העין ומעניין. בנוסף, חשוב גם שהוא יהיה זכיר – כלומר שהלקוחות שלכם יוכלו לזכור אותו ולהתחיל לזהות אותו כבר מהפעם השניה שיראו אותו והלאה. בשביל שלוגו יהיה זכיר הוא צריך להיות כמה שיותר פשוט, עם אלמנט אחד מקסימום. אז אם אתם מתכננים לעצב לוגו לבד – חשוב שתזכרו ותיישמו את זה, בדרך להפוך למותג זכיר.


האם אפשר לעשות את זה לבד?

כמו כל דבר – התשובה היא כן. אפשר לעשות את זה לבד, השאלה היא האם התוצאה תספק אתכם ולא פחות חשוב - האם היא תהיה מספיק טובה גם בעיני הלקוחות שלכם. אם תחליטו לעצב בעצמכם קחו בחשבון שתצטרכו להשקיע בזה זמן – כי כל דבר שאנחנו לא מומחים בו לוקח לנו זמן ללמוד ולהבין איך עושים. בנוסף, תצטרכו לשלם על תוכנות עיצוב כמו אילוסטרייטור – Illustrator. על מנת לעצב לוגו איכותי, שיהיה וקטורי וגם שקוף - זו התוכנה שיש להשתמש בה. כדי להשתמש בתוכנה יש לרכוש רישיון וללמוד כמובן איך לעבוד עם התוכנה הזו. מעבר לכך, תצטרכו לקנות גם רישיון עבור הפונטים שאיתם אתם משתמשים במיתוג שלכם. מדובר בהוצאה לא קטנה, והשקעה של זמן רב. אופציה נוספת היא להזמין לוגו באתרים כמו Fiverr – שמציעים הזמנה של לוגו מוזל. כאן, התקשורת מול המעצב היא מינימלית ולא ברור אם הוא יקלע ללוגו שציפיתם או לא. אופציה נוספת היא אפליקציה בשם CANVA בה ניתן לעצב לבד, אבל שימו לב שיש לבדוק אם ניתן להשתמש בעיצוב שיצרתם באופן מסחרי (כי אם לא יש סיכון בתביעה). בנוסף, ב-CANVA אין אפשרות לשמור את הלוגו על רקע שקוף ובפורמט אשר מותאם להדפסה.


אז כן, יש אפשרויות רבות, כולן עולות כסף, וכולן מצריכות מכן השקעה של זמן ומחשבה לא מעטה.

מרבית בעלי העסקים יעדיפו להיות בראש שקט ויבחרו בחברת מיתוג או מעצב שיעשה את העבודה הזאת עבורם.


כמה עולה תכלס עיצוב לוגו?

אם החלטתם להשאיר את זה לבעלי המקצוע וודאי כבר הבנתם שלמחירי עיצוב לוגו סקאלה רחבה. זה מתחיל ממאות שקלים ויכול להגיע ל-5,000 ₪ ואף יותר. למה הפערים האלה? יש לא מעט משתנים שמשפיעים על מחיר עיצוב הלוגו – למשל: כמה ניסיון יש למעצב / חברת המיתוג? האם הם משתמשים בפונטים איכותיים? עד כמה מקצועיים נראים הלוגואים של המעצב? באילו כלים המעצב משתמש? כמה המעצב יודע לעשות את ההתאמות בין הפונטים לאלמנטים ומבצע עימוד ויישור מדויק ונכון? עד כמה המעצב יודע להתאים את סגנון הלוגו לתחום העסק? האם המעצב יודע להתאים את הצבעוניות למסרים של העסק? ועוד. בעצם, כל אלו ועוד משפיעים על מחיר המיתוג מאחר ויש כלים שהמעצב יכול להשתמש בהם שיכולים להעלות את העיצוב כמה רמות למעלה ואותם כלים עולים כסף – כך שהתמחור של הלוגו מושפע גם מהם.


אז איך תצמצמו את העלויות?

בכל דבר בחיים יש אמצע. כלומר לא חייב לבחור את המעצב הכי זול אבל גם לא חייב לבחור את זה שלוקח הכי יקר. בסקאלה שתיארנו יש גם אמצע – מיתוג איכותי במחיר נגיש. מוזמנים לבדוק את חבילות המיתוג שלנו ולראות דוגמאות ללוגואים כאן. בצעו השוואה בין 3-4 חברות מיתוג או מעצבים, והכי חשוב – בדקו את תיק העבודות של כל אחד מהם. וודאו שאתם אכן מתחברים לקו העיצובי ולסגנון המיתוג.


בהצלחה!

עוד מאמרים שיכולים לעניין אתכם :)

bottom of page