מיתוג לעסקים קטנים – מאיפה ואיך מתחילים?
top of page

מיתוג לעסקים קטנים – מאיפה ואיך מתחילים?

לא מעט בעלי עסקים קטנים נוטים להתבלבל ולחשוב שתהליכי מיתוג נועדו רק לחברות ענק. אלא חשוב להבין שגם חברות הענק האלו גם הן התחילו איפשהו, וגם הן היו פעם עסק קטן.


אבל לפני הכול, מה זה בכלל מיתוג?

מיתוג לעסק לא מסתכם רק בעיצוב לוגו. המיתוג הוא תוצר של אפיון שמטרתו לייצר בידוק עבור חברה או עסק. המיתוג יכול לידי ביטוי בין היתר באמצעות הלוגו, שפה חזותית אחידה, בחירת הפונטים וכו'. כבעלי עסקים כולנו שואפים לייצר לעצמנו מותג ייחודי וחזק ולא להתחקות אחרי עסקים אחרים. אבל בהחלט אפשר לקחת השראה מחברות כאלה ואחרות כדי להבין מה מצליח ומה לא, מה קליט יותר ומה פחות. ועדיין בשורה התחתונה – נשאף להצליח בזכות הייחודיות שלנו, בזכות המוצר והשירות שלנו ובזכות הערך המוסף שהעסק שאנחנו יודעים לתת. בכדי שעסק קטן יהפך לגדול נדרש מיתוג ייחודי, איכותי וכמובן מעוצב אישית.


תחילה, נבין מי הקהל שלנו

לפני הכול חשוב שנאפיין את קהל היעד שלנו. אחרי שנעשה זאת יהיה לנו הרבה יותר קל לספר את הסיפור שעומד מאחורי המוצרים או השירותים שאנחנו מציעים. כך נוכל להגדיר אותם טוב יותר. ניתן להתמקד במספר קהלי יעד שונים או בקהל יעד מאוד ספציפי. הקדישו מחשבה מעמידה בניתוח הקהלים שלכם, כך תהליך המיתוג יהיה פשוט יותר.

איך תעשו זאת בפועל? שאלו את עצמכם: מה משותף ללקוחות שלכם? מי הם הלקוחות האלו? למה שיקנו מכם ולא מהמתחרים שלכם? מה אתם מציעים שאין אצל אחרים? מה הגילאים שלהם ותחומי העניין שלהם?

אחרי שאפיינתם את הקהלים האלו, תוכלו לדעת טוב יותר איזה מיתוג "ידבר" אליהם.


ספרו את הסיפור של המותג שלכם

הבליטו את היתרונות שלכם אל מול המתחרים. יש לכם סיפור מעניין, שירתק את הקהל שלכם? ספרו אותו! הסיפור יכול לייצר הזדהות וקרבה עם המותג שלכם. אין ספק שברגע שתדעו לדבר את השפה שבה הלקוחות שלכם מדברים זה יבוא לידי ביטוי גם במכירות של העסק שלכם.


חשבו טוב טוב על שם העסק ועל הסלוגן שלו

לאחר שהבנתם מי קהל היעד שלכם, הגיע הזמן לחשוב על שם לעסק, כזה שייחד אותו ויבדל אותו אל מול המתחרים. רצוי לבחור בשם קליט. כמו כן, מומלץ להוסיף סלוגן שמרמז על תחום העיסוק. הסלוגן צריך להיות קצר וקולע. שם וסלוגן ארוכים מידי יקשו את זכירה של המותג שלכם.


כעת, אתם מוכנים להתחיל בתהליך המיתוג!

בהצלחה :)

עוד מאמרים שיכולים לעניין אתכם :)

bottom of page