מיתוג לעסק חדש – איך מתחילים?
top of page

מיתוג לעסק חדש – איך מתחילים?

אין ספק שפתיחה של עסק חדש היא תחילתו של מסע. הצעד הראשון בפתיחת עסק חדש הוא יצירת מיתוג שיכניס חיים לעסק וילווה את העסק לכל אורך שנותיו. מיתוג מוצלח לעסק הוא לא רק לוגו יפה. מדובר ביצירת זהות של ממש שתבדיל אותו ותבדל אותו ממתחרים ותדגיש את הייחודיות שבו. אז הנה כמה טיפים בתהליך בניית המיתוג שלכם.


הבנה יסודית – לפני שמתחילים בבניית המיתוג חשוב לעשות סיעור מוחין ולהבין מה הייחודיות של העסק שלכם ואיך הוא נבדל מהמתחרים שלכם. תובנות אלו יסייעו לכם לאתר את נקודות החוזק והיחוס של העסק, שיהפכו למרכיבים חשובים בבניית המיתוג של העסק.

חקרו את הלקוחות שלכם – נסו להבין מי הם הלקוחות של העסק (גם אם העסק עוד לא קיים). מי הלקוחות שיהיו לעסק, כלומר הלקוחות שאנו רוצים לקבל והעסק הזה נועד עבורם. זיהוי של קהל היעד הפוטנציאלי של העסק שלנו והבנה של הצרכים והרצונות שלהם יסייע להבין גם את המסרים שנרצה להעביר דרך המיתוג.

תכנון של הלוגו והזהות החזותית של המיתוג – נסו כבר לדמיין את הוויזואליות של הלוגו העתידי שלכם. את הפונטים שיכולים להתאים, את הצבעים שתרצו – בהתאם למסרים שתרצו להעביר. את האייקון שתרצו שיופיע, אם בכלל. נסו ממש לצייר לעצמכם את הוויז'ואל של המיתוג ואפילו לחפש לוגואים שמדברים את אותו סגנון.


יצירת סיפור מותג – מאחורי כל עסק שהוקם בדרך כלל עומד סיפור אישי מעניין. בדקו עם עצמכם אם יש לכם סיפור כזה, ששווה לספר, ומוסיף לערך המוסף של העסק שלכם. אם כן, כתבו אותו ושתפו אותו ברשתות החברתיות של הדף העסקי ובאתר של העסק. סיפורים כאלו מחברים את הלקוחות למותג ומייצרים קרבה והזדהות עמו.


פרסום ממומן ואורגני – תכננו קמפיינים דיגיטליים שישפרו את הנוכחות של המותג שלכם ברשת. אם זה ברשתות חברתיות, Google Ads וכו. כך תוכלו להגיע לקהל רחב יותר שיחשף לתוכן שלכם ויכיר את המותג שלכם. במקביל, עבדו גם על הקידום האורגני של המותג והשקיעו בתוכן שאתם מעלים לאתר ולרשתות החברתיות. התוכן שלכם יכול להשפיע על העניין של הלקוחות במוצר שלכם ולכן השקיעו בתוכן איכותי, מעניין וסוחף.

 

לסיכום, בבניית מיתוג לעסק חדש, התכנון היסודי וההבנה המוחלטת של המטרות והצרכים של הלקוחות היא מרכיב קריטי. עם מיתוג שבנוי נכון, יצירת סיפור מיתוג וקידום דיגיטלי של העסק תוכלו להתחיל ולקבל חשיפה לעסק שלכם ולבנות את המותג שלכם בהצלחה רבה.

עוד מאמרים שיכולים לעניין אתכם :)

bottom of page