מה זה קידום אתרים? ואיך עושים את זה?
top of page

מה זה קידום אתרים? ואיך עושים את זה?

כשמדברים על קידום אתרים צריך להבין שקידום אתרים זה עולם שלם שמתחלק לשניים: קידום אורגני וקידום ממומן.


אז מה ההבדל ביניהם?

קידום אורגני מתייחס לקידום במנוע החיפוש של גוגל, ללא תלות בקמפיין כזה או אחר. כלומר, הופעה בתוצאות "האמיתיות" של גוגל בהתאם לביטוי שנכתב בשורת החיפוש של גוגל.


לעומת זאת, קידום ממומן בגוגל הוא בעצם קידום של ביטויים דרך קמפיין במערכת Google Ads, כשבפועל המשתמש מחפש את הביטוי בגוגל ומופיעות לו תוצאות "ממומנות" (ליד התוצאות מופיעה המילה מודעה) ובמידה ולחץ על אחת מהן המפרסם משלם בעצם על הקליק הזה. כלומר מדובר בקידום בהתאם לעלות כל קליק של מילת מפתח. כמה זה עולה? זה מאוד משתנה והעלות לקליק יכולה להיות 2 ₪ לקליק והיא יכולה לעמוד גם 150 ₪ לקליק. מאוד תלוי בתחום ובתחרות מול מפרסמים אחרים. כמו כן, באיכות המודעות שלכם, באתר שלכם ועוד.


חשוב להבין שאי אפשר לקדם אתר מבלי לעשות עבודה כלשהי. מה זה אומר? בשביל לקדם אתר באופן אורגני צריך לעבוד על המבנה שלו, התוכן, הקישורים, קישורים חיצוניים ועוד. זו עבודה שניתן לבצע באופן עצמאי או להוציא החוצה לחברות שמתמחות בכך. עדיף תמיד לתת לאנשי המקצוע כדי לא לעשות בטעות את הפעולה ההפוכה ולהזיק לאתר. גם קידום ממומן זו עבודה – שצריך להכיר בה היטב את מערכת הפרסום, את הגדרות התקציב ובניית הקמפיינים מא' עד ת'. גם כאן מומלץ להיעזר באנשי מקצוע שמבינים ויודעים כבר את העבודה כדי לא להפסיד הרבה כספים לשווא.


מה היתרונות והחסרונות של כל שיטה?

זמן - קידום אורגני הוא תהליך שלוקח זמן. בניגוד לקידום ממומן, שבו ניתן להעלות קמפיין תוך מס' ימים, קידום אורגני יכול לקחת לפחות כמה חודשים טובים עד שרואים תוצאות ומתקדמים במיקומים.


עלות לקליק מול עלות קידום אורגני - בקידום ממומן תשלמו על כל קליק וגם על עלות ניהול הקמפיין. בקידום אורגני תשלמו לחברה המתמחה בקידום אורגני וכמובן תצטרכו לחכות בסבלנות לתוצאות.


מתחרים - בשני המקרים אתם לא לבד בזירת הפרסום. יש המון עסקים בתחום שלכם שמבצעים קידום אורגני וממומן ולכן חשוב להבין את התחרות שקיימת ולנסות לבלוט במקומות שכן אפשר לבלוט, גם בתקציבים נמוכים.


בכל מקרה תמיד מומלץ להיעזר באנשי מקצוע שיעשו לכם עבודת קידום מקצועית ואפקטיבית!

עוד מאמרים שיכולים לעניין אתכם :)

bottom of page