מה זה פביקון? ולמה הוא חשוב לקידום האתר ולמיתוג שלכם?
top of page

מה זה פביקון? ולמה הוא חשוב לקידום האתר ולמיתוג שלכם?

פאביקון הוא בעצם הסמל של הלוגו של העסק שמופיע בקטן בחלונית של דפדפן האינטרנט. המילה Favicon מורכבת משילוב המילים Fave + Icon, כלומר אייקון מועדף, מכיוון שזה האייקון שיופיע ללקוח שיוסיף את האתר שלכם למועדפים שלו.

הפביקון הוא בעצם הסמל הויזאולי של האתר, והוא מלווה את הגולש בכל מיני מיקומים. הפביקון נמצא גם בלשונית הדפדפן למעלה, גם בסרגל הסימניות בדפדפן וגם בתוצאות החיפוש המופיעות בגוגל, לצד כתובת האתר.


לוגו 24 - פביקון

אז אם יש לכם מיתוג ויש לכם אתר - אין סיבה שלא יהיה לאתר שלכם פביקון, המלווה את עמודי האתר, ומייצר זכירות של המותג שלכם עבור הגולשים. הפביקון מאפשר לזהות את העסק בקלות ובמהירות ומקנה לעסק נוכחות (במיוחד לעומת אתרים שאין להם פביקון). הוא משרה אמינות ומקצועיות.


אז איך מייצרים פביקון?

אם כבר בנו לכם אתר, בקשו מהחברה / האדם שבנה לכם את האתר שיוסיף לאתר פביקון. שלחו לו את הלוגו שלכם והוא כבר יוכל להוסיף את הפביקון. עדיף שהפביקון יהיה שקוף, ולכן ייתכן ויהיה צורך במעצב גרפי / חברה למיתוג.


איך לגרום לפביקון שלכם לבלוט מעל המתחרים?

בדרך כלל משתמשים באייקון המזוהה עם הלוגו של העסק. שימו לב - השאירו את הפביקון מינימליסטי, עם כמה שפחות פרטים.

אנחנו רוצים שהפביקון יהיה ברור, ואם יהיה בו ריבוי של פרטים ואלמנטים הוא לא יראה טוב כשהוא קטן. הפביקון הוא בגודל של 16X16 פיקסלים, גודל שהוא מאוד קטן. לכן, מומלץ לשמור על מינימליזם. בנוסף, דאגו שהפביקון יהיה שונה מצבע/נראות הדפדפן.

בחרו בצבע אחד או 2 צבעים מנוגדים.


בהצלחה :)

עוד מאמרים שיכולים לעניין אתכם :)

bottom of page