למה אני צריך מיתוג? הרי כבר יש לי עסק מצליח!
top of page

למה אני צריך מיתוג? הרי כבר יש לי עסק מצליח!

לא אחת פונים אלינו בעלי עסקים, שיש להם כבר עסק קיים, אבל המיתוג, איך לומר.. לא מקצועי מספיק. מישהו (בדרך כלל קרוב משפחה) עיצב לבם בקאנבה. ולא שיש בזה משהו רע, אבל לפני שממתגים עסק יש כמה דברים שצריך לקחת בחשבון. ולא תמיד הבן דוד הזה, או הבן של השכנה, שיודע קצת איך להתעסק בקאנבה, יבין את הדברים האלו לעומק וידע לייצר עבורכם לוגו שבאמת עובד.


מיתוג הוא בעצם שפה גרפית שיוצאת זהות ותדמית לעסק ומבדלת אותו מול המתחרים שלו. הלוגו (שהוא חלק גדול מהמיתוג) מזוהה עם העסק ומעביר את הערכים של העסק בצורה מאוד ברורה ומדויקת.


אז מה זה מיתוג שבאמת עובד?

כדי שמיתוג יעבוד טוב הוא חייב להיות זכיר.

בשביל שהוא יהיה זכיר הוא צריך להיות ייחודי, כלומר מיתוג שעוצב במיוחד עבור העסק שלם ומבטא את הערכים של העסק שלכם. הערכים של העסק יבואו לידי ביטוי גם בבחירת הצבעים של המיתוג. לכל צבע יש משמעות ואפילו יותר מאחת. כמה פעמים ראיתם חולצה בחנות, שמגיעה בכל מיני צבעים ונמשכתם לצבעים מאוד ספציפיים? המוח שלנו קולט במהירות ובקלות מה מושך אותו ומה לא. כך גם בלוגואים שאנו רואים.


השפה הגרפית כוללת גם את הפונטים שנבחרו בלוגו. בניגוד לתוכנות כאלה ואחרות שמציעות לכם לייצר לוגו בעצמכם, בהם יש מעט מאוד פונטים, כך שאתם מאוד מוגבלים בבחירת הפונטים, בעיצוב לוגו מקצועי המעצב בוחר עבורכם פונטים מתוך המון אפשרויות של פונטים, ומתאים עבור העסק שלכם את הפונטים שבאמת ידברו את העסק הכי טוב. הפונטים גם הם מסייעים לזכור את העסק. תארו לכם שכל בעלי העסקים היו יכולים לבחור מבין 3-4 פונטים בלבד. האם הייתם זוכרים את מיתוג מסוים? או שהכול היה מתערבב לכם?


בנוסף לזכירות, אנחנו רוצים שיהיה לנו לוגו מקצועי ולא חובבני.

אז כן, כיום יש הרבה אפשרויות לעצב לבד לוגו באתרים כאלה ואחרים, אז כמובן שאתם יכולים לעצב לבד ואפילו בחינם, אבל קחו בחשבון את התוצאה הסופית. האם היא מספקת בעיניכם? ובעיני הלקוחות שלכם? האם הלוגו קשור בכלל לעסק שלכם? האם הלוגו נראה מקצועי?


חשוב לזכור שהלוגו שלכם מלווה אתכם בכל פרט עיצובי במיתוג וכן בנכסים הדיגיטליים שלכם, כמו: כרטיס ביקור, מסמכי הצעות מחיר, ניירת עסקית, חשבוניות, חתימה למייל, באתר שלכם, ברשתות החברתיות ועוד.

עוד מאמרים שיכולים לעניין אתכם :)

bottom of page