לוגו מינימליסטי - למה זה חשוב? ואיך מייצרים כזה?
top of page

לוגו מינימליסטי - למה זה חשוב? ואיך מייצרים כזה?

כשמתסכלים על לוגואים אפשר לחלק אותם בצורה גסה ל-2 קבוצות: בקבוצה הראשונה - לוגואים עמוסים, שיש בהם ריבוי אלמנטים, ובקבוצה השניה - לוגואים פשוטים, מינימליסטיים.

נכנסתם למוזיאון ואתם מביטים באחד הציורים. נסו לדמיין שהציור בו אתם מסכלים הוא עמוס וגדוש בפרטים, יש בו המון קווים וצורות, מלא צבעים ואלמנטים. לעומת זאת, לידו מופיע ציור שכולו דף לבן עם צורה אחת במרכז. כלומר, יש אלמנט אחד בציור, שהוא מאוד מאוד ברור (גם לילד שיביט בו) עם צבע אחד. מה יהיה לכם יותר קל לזכור? את הציור הגדוש בפרטים או את הציור השני, המינימליסטי?


אז אולי לא הייתם בוחרים לקנות ציור פשוט מידי לסלון הביתי שלכם (למרות שהסגנון המינימליסטי חזק גם באמנות), אבל בעולם המיתוג והפרסום - כמה שהלוגו של העסק יהיה יותר פשוט כך הוא יעבוד טוב יותר. כי בניגוד לציור אמנותי, עם אין סוף אלמנטים, שאפשר להסתכל בו שעות, על הלוגו שלכם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם מסתכלים ממש ברפרוף וממשיכים הלאה.


קל לזיהוי לא אומר בהכרח קל לביצוע ניתן להתבלבל ולחשוב שלוגו מינימליסטי הוא בהכרח גם פשוט לביצוע, כלומר שמאוד קל לעצב לוגו כזה, בניגוד ללוגו מלא בפרטים. אז זהו שלא בהכרח. כדי לייצר עיצוב מינימליסטי טוב נדרשת יכולת דמיון ויצירתיות עצומה. המשימה היא מאתגרת יותר כי צריך לבחור ולייצר את האלמנט הכי מדויק, שיעביר את המסר בצורה הטובה ביותר.


אם כן, איך ניגשים לעיצוב מינימליסטי? לפני שניגשים לעיצוב לוגו מינימליסטי חשוב לבצע אפיון למותג ולהבין מהם ערכי המותג ומה אנחנו רוצים שהוא ישדר. בעיצוב מינימליסטי יהיה אלמנט אחד שמופיע בצורה מאוד ברורה, מדויקת ופשוטה.


מכירים לוגואים מינימליסטיים? בטוח שכן. הלוגו של אאודי למשל מורכב בצורות גיאומטריות פשוטות ורגילות. הלוגו של אפל הוא בעצם תפוס נגוס. לוגו שהפך להיות אייקון בעולם הדיגיטלי. גם הלוגו של מקדונלדס - ראשי התיבות של האחים מקדונלדס - מאוד פשוט וקל לזיהוי. גם מייקרוסופט עושים שימוש בצורות גיאומטריות פשוטות - צורות מלבניות המדמות חלון. ויש עוד המון...


צריכים עיצוב לוגו? רוצים שיהיה עיצוב מיניליסטי? מוזמנים לפרטים על חבילות המיתוג שלנו פה.

עוד מאמרים שיכולים לעניין אתכם :)

bottom of page