top of page

החגים כמתנה עסקית: לנצל את ההפוגה לתכנון וצמיחה

  • תמונת הסופר/ת: ety cohen
    ety cohen
  • 21 בספט׳
  • זמן קריאה 2 דקות

בעלי עסקים רבים מרגישים שאין להם "אוויר" ביומיום. הלחץ התמידי של לקוחות, גבייה, משימות וניהול הופך את השגרה לריצה אינסופית שבה קשה לעצור ולהרים את הראש. דווקא בתקופה המיוחדת של החגים, כשחול המועד נותן רגע נשימה, נפתחת הזדמנות נדירה – לעצור, לחשוב ולתכנן קדימה. זה הזמן לשאול את עצמנו לאן אנחנו רוצים שהעסק ילך בשנה הקרובה, ואיך אפשר לגרום לו להיראות, להישמע ולהרגיש חזק יותר.


ree

בדיוק כמו שאנחנו עושים חשבון נפש אישי בימים האלה, כדאי לעשות גם חשבון נפש עסקי. לעצור לרגע ולשאול האם המותג שלי משדר את הערכים שאני מאמין בהם, האם האתר שלי באמת משרת אותי או שהוא הפך ל"כרטיס ביקור דומם", והאם הלקוחות שלי רואים אותי גם ברשתות או שאני כמעט שקוף שם. אלו שאלות שלרוב נדחקות הצידה – והחג הוא ההזדמנות להעלות אותן מחדש.


רבים מאיתנו מחכים שיקרה משהו גדול כדי לשנות, אבל האמת היא שדווקא עכשיו, כשהכול שקט יותר, זה הזמן הנכון לרענן. אולי לוגו חדש, אולי התאמות קלות באתר, אולי קו גרפי לעמוד הפייסבוק. אלו דברים קטנים שיכולים לעשות שינוי גדול בתחושת הביטחון ובנראות מול הלקוחות.


כמה פעמים מצאתם את עצמכם נזכרים בערב חג שהייתם רוצים לפרסם ברכה, מבצע או פוסט – אבל כבר מאוחר מדי? בחול המועד יש הזדמנות לשבת בנחת ולבנות לוח שנה שנתי. לכתוב מראש אילו חגים ומועדים תרצו לציין, באיזה תאריכים כדאי להשיק קמפיינים, ואיזה נושאים חשוב לכם להעלות בבלוג או בניוזלטר. זה חוסך לחץ בהמשך והופך את השיווק שלכם לאחיד, עקבי ובוגר יותר.


גם בקמפיינים בגוגל או בפייסבוק כדאי לחשוב שנתי. אולי ברבעון הראשון נרצה להדגיש שירות חדש, ואילו בחודשי הקיץ להתמקד במבצע מיוחד. כשיש תוכנית ברורה, הפרסום הופך להרבה יותר יעיל – ואנחנו מרגישים שאנחנו מנהלים את התקציב ולא שהוא מנהל אותנו.


ותודו בזה – לכולנו יש תיקיות מבולגנות במחשב או בעמוד העסקי. רגעי השקט של החג הם הזדמנות לסדר: לארגן את קבצי המיתוג, הלוגואים והעיצובים, לרענן את תמונות הפרופיל והקאבר, ולבדוק שהפרטים בגוגל ובפייסבוק נכונים ומעודכנים. זה אולי נשמע טכני, אבל זה סדר קטן שעושה שקט גדול בראש.


חול המועד הוא לא רק זמן לטיולים וארוחות משפחתיות – הוא גם מתנה לעסק שלכם. הזדמנות לעצור, לחשוב, לתכנן ולבנות בסיס חזק לשנה הקרובה. מי שינצל את הזמן הזה ייכנס לשנה הבאה עם יותר בהירות, יותר ביטחון ויותר כוח.

חג שמח!

 
 

עוד מאמרים שיכולים לעניין אתכם :)

3-03.png
bottom of page