בחירת שם לעסק – הצעד הראשון בדרך להצלחה
top of page

בחירת שם לעסק – הצעד הראשון בדרך להצלחה

בחירת שם לעסק היא בהחלט הצעד הראשון ואולי החשוב ביותר בדרך להצלחת העסק שלכם. שהו הבסיס לבניית הזהות והמותג שלכם. בדומה לבחירת שם לתינוק, השם שתבחרו יהיה חלק גדול מה"אישיות" של העסק וילווה אותו לאורך כל חייו. כמובן ששם אפשר להחליף, אבל באידיאל אנחנו רוצים לבחור שם שילווה את המותג לאורך שנים רבות.


אז איך תבחרו שם לעסק שלכם? כל הטיפים ממש כאן:


1. בחרו בשם שקשור למשמעות העסק – כלומר, שם שייצג את המשמעות הרעיונית של העסק ואת הערכים המיוחדים שהוא מייצג. שם העסק צריך לשקף את ייחודיות העסק ולהיות קשור לתחום שלו.


2. קל להבין – קל לזכור – חשוב ששם העסק יהיה קל לזיכרון וקל להבנה. הסיבה היא שאנחנו רוצים שיהיה קל ללקוחות שפוגשים את העסק לבטא את השם שלו, לדבר עליו ולזכור אותו גם בהמשך.


3. ייחודיות – בחירת שם יוצא דופן תקפיץ את העסק שלכם ותשדר ללקוחות רמה גבוהה ואיכות.


4. גיוון וחדות – שם העסק צריך להתאים לכם לא רק בשלב זה אלא גם בהמשך ולכן חשבו על שם שיתאים לכם גם אם בעתיד תוסיפו עוד שירות מאותו תחום, או עוד מוצרים הקרובים למה שיש לכם היום. למשל, במקרה של בחורה שפותחת עסק לבניית ציפורניים, ובהמשך אולי תוסיף שירות של עיצוב גבות – מראש כדאי לקרוא לעסק בשם כללי מעולם הטיפול ולא להתמקד רק בבניית ציפורניים.


5. התאמה לרשתות החברתיות הרי זה מתבקש שבשלבים הבאים אתם כנראה תפתחו דפים עסקיים ברשתות החברתיות, ואתם תרצו שיהיה קל ונוח למצוא את העסק שלכם גם שם. לכן, כדאי לבחור שם שיהיה קל לחפש ולהזין בצורה קלה בפלטפורמות השונות.


6. התרחבות בינלאומית – אם יש לכם תוכנית להרחיב את העסק שלכם ברמה בינלאומית כדאי לוודא שהשם יתאים גם ברמה גלובלית ולא יתייחס לתרבות או שפה מסוימת, שיכולה להגביל אתכם בהמשך.


7. בדיקות! מצאתם שם שאהבתם? מצוין. עכשיו חשוב לבדוק שמישהו לא חשב עליו קודם וכבר פתח עסק כזה, בדיוק בתחום שלכם. בדיקת השם היא חלק חשוב מהתהליך כי אנחנו לא רוצים להקים עסק שכבר קיים בדיוק באותו שם, כדי לא לייצר בלבול בין העסקים וכדי להימנע מבעיות משפטיות כאלה ואחרות.


לסיכום, בחירת שם לעסק היא חלק בלתי נפרד בדרך להקמת עסק חדש. השם שתחברו ישפיע על איך הלקוחות שלכם יראו את העסק, מה הוא יסמל עבורם, האם הם יזכרו אותו ועוד. המלצה שלנו – בדקו כמה שמות והריצו אותם בראש למשך כמה ימים. אל תמהרו להחליט אם עולות בכם ספקות. ומנגד, כשזה זה – זה זה. אם השם נראה לכם טוב וביצעתם את כל הבדיקות – אין מה להתמהמה. זה קצת כמו שנכנסים לבדוק דירה חדשה ובשניות הראשונות פשוט מרגישים שזה זה.

אם אתם מבולבלים ולא כל כך יודעים איך להתחיל לבחור שם לעסק וצריכים עזרה ברעיונות מקוריים לשמות לעסקים – דברו איתנו ונשמח לעזור!

עוד מאמרים שיכולים לעניין אתכם :)

bottom of page