איך לכתוב הצעת מחיר ללקוח?
top of page

איך לכתוב הצעת מחיר ללקוח?

אין ספק שרוב בעלי העסקים פחות אוהבים להתעסק בכתיבת הצעות מחיר. כל החלק הזה של השיווק, שליחת הצעות מחיר, מעקב ופולו אפ אחרי לקוחות – זה משהו שכולנו היינו רוצים להימנע ממנו, ופשוט לסגור עסקאות בקלות. אז אין מה לעשות, שליחת הצעת מחיר הוא אחד מהשלבים הכי קריטיים להשלמת העסקה. אז איך כותבים הצעת מחיר ללקוח בצורה מקצועית וגם מהירה? זה בדיוק הנושא של מאמר זה.


הצעת מחיר זה בעצם מסמך ששולחים ללקוח פוטנציאלי שמפרט את פרטי העבודה ובו מופיע פירוט עבור: השירות/המוצר שמספק העסק, עלויות, תנאי תשלום, פירוט שלבי העבודה, הערכת זמני עבודה והערות נוספות. כמובן שלא כל הפרטים האלו רלוונטיים לכל בעל עסק.


ראשית, עבדו על נייר מכתבים / דף לוגו של העסק שלכם. אם אין לכם כזה, כדאי שתכינו. לפני הכול, הנראות של הדף חשובה ולכן הכינו קובץ WORD שיש בו את הלוגו שלכם ואת פרטי יצירת הקשר עמכם בכותרת העליונה והתחתונה. אם אינכם יודעים לעשות זאת כדאי להיעזר בחברת עיצוב גרפי או במעצב פרילנסר.


אחרי שיש לכם את עיצוב נייר המכתבים - אפשר להתחיל! אז איך לכתוב הצעת מחיר ללקוח? תחילה, פרטו על השירותים שלכם. הפרידו בעזרת כותרות. פרטו מה מקבל הלקוח בכל אחד מהשירותים שלכם, מה הוא כולל וכו. ניתן לצרף גם דוגמאות באמצעות לינקים או תמונות. הדוגמאות חשובות כי הן יקבעו את התרשמות הלקוח מעבודות שכבר עשיתם. שימו לב לא להעמיס בתמונות. לדוגמאות מומלץ להפנות לאתר שלכם או לדף הפייסבוק/ האינסטגרם שלכם, אם יש בו מה לראות כמובן. כתבו הערות ותנאים לצד כל שירות והוסיפו תמחור. אל תשכחו גם להוסיף תנאי תשלום, ולו"ז עבור אספקת המוצר/השירות שאתם נותנים.


בכל הצעה שתכתבו שנו את פרטי הלקוח, את התאריך והתאימו את המוצרים והשירותים שרלוונטיים עבורו. הצעות המחיר שלכם יהיו שונות אחת מהשניה, כי למרות שהשירותים דומים, לכל לקוח תתאימו את השירותים שמתאימים לו ותורידו את אלו שלא רלוונטיים עבורו. כך גם התמחור מלקוח ללקוח יהיה שונה. תוכלו לבחור לתת הנחה ללקוח שבוחר כמה שירותים שהצעתם, מה שיכול לסייע בסגירת העסקה.


לאחר שהצעת המחיר מוכנה שמרו אותה בקובץ PDF ושלחו אותה ללקוח בקובץ זה. שמירת הקובץ כ-PDF שומרת על עיצוב הדף ולא מאפשרת לבצע בו שינויים.


שימו לב להוסיף משפט שאומר שהצעת המחיר רלוונטית עד לתאריך מסוים (למשל חודש משליחת ההצעה). הסיבה היא שדברים משתנים בעסק – פירוט השירות, תנאי השירות, המחירים – כל אלה יכולים להשתנות אצלכם בעסק. לכן, כדאי להגביל את הצעת המחיר לתקופה לא ארוכה.


בהצלחה!

לוגו 24 - כתיבת הצעת מחיר

עוד מאמרים שיכולים לעניין אתכם :)

bottom of page