סיומת דומיין co.il או com?
top of page

סיומת דומיין co.il או com?

מקימים אתר לעסק? בוודאי כבר חשבתם עם שם הדומיין שתרצו לאתר שלכם.

ואולי עלתה בכם השאלה - האם כדאי לבחור בדומיין שמסתיים ב-co.il, או בדומיין שמסתיים ב-com, ורגע, האם זה בכלל משנה?


כאשר רוכשים דומיין מחו"ל יש המון תחרות בין הספקים. קיימות מאות חברות שיאפשרו לכם לרכוש דומיניים, וכידוע, ככל שיש יותר היצע בשוק כך המחירים אטרקטיביים יותר עבורנו. כך שדומיין שמסתיים ב-com יכול גם לעלות מספר דולרים בודדים (לפחות בעלות הרכישה המחיר יהיה כזה. אך מחיר החידוש בשנה הבאה כנראה יהיה גבוה יותר משמעותית).


לעומת זאת, אותם אתרים מחו"ל אינם מורשים למכור דומיינים עם סיומת ישראלית, כך שהמחירים בארץ גבוהים יותר משמעותית מהמחירים בחו"ל. רכישת דומיין ישראלי נעה בין 70 ש"ח ל-100 ש"ח בשנה.

ועדיין, למרות שהמחיר יהיה יקר יותר מהאפשרויות שמציעים בחו"ל, המחיר הוא לא יקר עבור שירות שהוא שנתי.

כך שאין לו באמת פקטו משמעותי אם רוצים דומיין ישראלי.


אז במה לבחור - דומיין co.il או com?

בחירת הדומיין תהיה בהתאם לקהל היעד שלכם. ראשית - בדקו מי קהל היעד שלכם. אם מדובר באתר שנועד למכור או להציע שירות לישראלים - הרי שדומיין ישראלי שיסתיים ב-co.il כנראה יתאים יותר לגולשים.

לעומת זאת, אם הקהל שלכם הוא גלובלי או קהל יעד שרובו מחו"ל - דומיין של com יתאים יותר.


אבל האם יש לדומיין משמעות?

אז זהו שלא. זה לא באמת משנה מה הסיומת של האתר שלכם. גם לאתר ישראלי ניתן לתת סיומת של com והוא יכול לעבוד מצוין. זה יותר עניין של נראות בעיני הגולשים. למרות ששוב, גם הגולשים לרוב לא מייחסים חשיבות לסיומת הדומיין.


מה כן חשוב?

אז co.il או com? וודאי כבר הבנתם שזה לא כזה חשוב :) מה שכן חשוב שתבחרו בשם דומיין שהוא קצר, קליט וברור. כזה שאפשר להגיד ללקוח גם בשיחה טלפונית והוא לא יסתבך עם להקליד אותו.



בהצלחה!

עוד מאמרים שיכולים לעניין אתכם :)

bottom of page