5 מיתוסים נפוצים על עיצוב לוגו
top of page

5 מיתוסים נפוצים על עיצוב לוגו

בבואכם לחפש חברת מיתוג ייתכן וכבר גיבשתם קצת דעות על עיצוב לוגואים. הנה כמה מיתוסים בהקשר של עיצוב לוגו.

אבל האם האם נכונים? קריאה נעימה :)


לוגו יוקרתי חייב להיות בולט!

לוגו יוקרתי נתפס כלוגו מאוד בולט, עם עיוטרים כאלה ואחרים, צבעי זהב או כסוף ותוספות ללא הכרה. האם לוגו כזה בהכרח ישדר לוגו יוקרתי? התשובה היא לא. כל בכל דבר, גם לוגו צריך להיות מעוצב בטעם. לוגו שהוא "מקושקש" מידי משדר אי סדר, בלאגן, וחוסר קשב מצד קהל היעד. לעיתים, יותר מידי אלמנטים מייצרים בלבול - ולא רק שהלוגו לא נראה יוקרתי, הוא גם לא ברור. וברגע שהוא לא ברור הוא אוטומטית לא מעניין, וקהל היעד שלכם כבר עבר לדבר הבא. צריך להבין שהקהל היום רגיל למעברים מהירים. אם אנשים צפו בלוגו ולא הבינו כלום, הם כבר מזמן עברו הלאה ולא התעכבו עליו. וזו בדיוק מהטרה ההפוכה של הלוגו. לוגו אמור להיות זכיר. לכן, ניתן בהחלט להשתמש באלמנטים וצבעוניות בולטת אבל צריך לעשות זאת בטעם.


הלוגו חייב להיות בצבעים האהובים עליי!

שוב בהקשר של צבעוניות, יש בעלי עסקים שחושבים שהלוגו חייב להיות בצבעים האהובים עליהם. אבל, כידוע, לכל צבע יש משמעות. לא תמיד הצבע האהוב על בעל העסק הוא הצבע שמתאים לסוג העסק והמסרים שבעל העסק רוצה להעביר. למשל, בעל עסק של עיסוי רפואי שמאוד אוהב את הצבע אדום. השימוש בצבע אדום בסוג כזה של עסק הוא לא נכון כי הוא לא מדבר את העולם הזה. בעולם הרוחני הצבעים הם רכים, עדינים, מיסטיים ואנרגטיים. לכן, אם הצבע האהוב עליהם מתאים גם למסרים של העסק - זה מצוין. אבל גם אם לא, חשבו איזה צבעים כן יכולים להתאים ותוכלו בכל זאת להתחבר אליהם.


עדיף תמיד להוסיף ללוגו את מספר הטלפון

טעות נפוצה של בעלי עסקים היא הרצון להוסיף ללוגו מס' טלפון. המטרה הגיונית - רוצים לקבל לידים כמה שיותר מהר. אבל זו דרך שגויה. האם ראיתם פעם לוגו של חברה מוכרת ומצליחה הכולל מס' טלפון? התשובה היא לא. הלוגו אמור לכלול את הזהות של העסק והוא לא אמור לכלול כל דבר אחר, כמו מייל, טלפון, שם האתר וכו. הלוגו אמור להציג את זהות העסק בלבד. לוגו הכולל פרטים נוספים משרה אוטומטית נראות של עסק חובבני ולא רציני. לכן, אם חשבתם שחייבים להוסיף מספר טלפון על הלוגו, כי אולי ראיתם זאת במקומות אחרים - חשבו שוב.


לוגו טוב הוא לוגו מורכב

לפעמים, בעל העסק כ"כ רוצה שהלוגו ישקף באופן הכי ברור שאפשר את סוג העסק, כך שהוא מבקש מהגרפיקאי להוסיף עוד ועוד אלמנטים ואיורים שימחישו במה עוסק העסק. למשל, בעל עסק של בית קפה שמבקש מהגרפיקאי שהלוגו יופיע איור של מכונת קפה, ממנה יוצאים 2 כוסות קפה, האחד קפה הפוך והשני אספרסו. הרעיון יכול להישמע באמת מעולה, אבל בפועל - ריבוי האיורים מייצר עומס בלוגו, שיכול להרחיק את קהל היעד. לוגו טוב הוא לוגו פשוט. וממש לא תמיד צריך "להאכיל בכפית" את קהל היעד שלכם. בלוגו של בית קפה מספיק איור של פולי קפה, כוס קפה מיוחדת או כל רמיזה מעודנת אחרת. שימו לב גם שהלוגו חייב להיראות טוב גם כשהוא קטן. לוגו עם מכונת קפה למשל יהיה מאוד לא ברור כשמקטינים אותו.


כל מותג חייב סלוגן

אין ספק שסלוגן, סיסמת הפרסום של המותג, הוא תוספת נפוצה, אז חשוב להבין שלא כל לוגו חייב שיהיה לו סלוגן. אם יש לעסק שלכם אמירה ייחודית, או יתרון שאתם פשוט חייבים להבליט שימוש בסלוגן יהיה נכון מאוד עבור העסק שלכם. לעומת זאת, אם הסלוגן כבר "חוזר" על שם הלוגו במילים אחרות, או שהוא לא חזק מספיק - לעיתים עדיף לוותר עליו.


יש עוד המון מיתוסים בנושא של לוגואים, אבל חשוב להבין את ההיגיון מאחורי קבלת החלטה כזו או אחרת, ולהבין מה היתרונות והחסרונות בכל החלטה שנקבל.

בהצלחה!


עוד מאמרים שיכולים לעניין אתכם :)

bottom of page