10 השלבים החשובים ביותר לעיצוב לוגו מנצח!
top of page

10 השלבים החשובים ביותר לעיצוב לוגו מנצח!

בעלי עסקים רבים מעוניינים ליצור לוגו לעסק שלהם אבל לא בטוחים מאיפה בדיוק כדאי להם להתחיל ואם בכלל יהיה נכון עבורם לגשת לתהליך של עיצוב לוגו בעצמם. אם חשבתם להתחיל לעצב בעצמכם הנה השלבים העיקריים שתירשו לעבור בדרך:

  1. ראשית, הבינו מדוע בכלל אתם צריכים לוגו. כלומר, מה השימוש של הלוגו? האם הלוגו יהיה מודפס על מדבקות? הוא יופיע באתר? הוא יופיע בשלטי חוצות? כך תדעו איך הכי נכון לעצב את הלוגו עוד לפני שהתחלתם.

  2. הגדירו את המותג שלכם. כלומר, נסו "לפרק" את ערכי המותג שלכם, את החוזקות ואת היתרונות שלכם. כך אילו ערכים צריכים לבוא לידי ביטוי גם בלוגו שלכם.

  3. מצאו השראות באינטרנט. התחילו לחפש לוגואים שאהבתם את הסגנון שלהם. לא משנה מאיזה תחום. כך תוכלו להבין מה הכיוון העיצובי של הלוגו העתידי שלכם.

  4. בדקו איך נראים המתחרים שלהם. יותר נכון, איך נראים הלוגואים שלהם. האם אתם רוצים לעשות משהו דומה או שונה לגמרי? מה נכון יותר בתחום שלכם וממה כדאי להתרחק?

  5. נסו להבין מה סוג הלוגו הנכון עבורכם. האם זה לוגו שמרוכב מסמל? או רק טקסט? האם העיצוב הוא נקי? או שיש בו משחק? האם הוא משדר יוקרה או פשטות? נסו להבהיר לעצמכם אילו מסרים חשוב לכם להעביר בלוגו.

  6. שימו לב גם לצבעים. לצבעים יש משמעויות רבות ובחירת צבעי הלוגו חייבת להיעשות אחרי שאתם כבר יודעים מה המסרים שתרצו להעביר בלוגו ואילו צבעים יכולים להתאים למסרים האלו.

  7. ומה עם הטיפוגרפיה? לא רק לסמל ולצבעים יש משמעות אלא גם לסוגי הפונטים בהם אתם משתמשים. יש כל כך הרבה סגנונות של פונטים וצריך לדעת מה אתם רוצים לשדר כדי שגם הפונט יוכל לדבר באותה שפה, עם יתר האלמנטים. שימו לב שאתם לא רוצים שהפנו "יתחרה" באימג' (סמל), לכן חשוב לעשות את החיבור בין כל האלמנטים בטעם ובהקשר.

  8. מצאו את חברה המיתוג המתאימה לכם. אחרי שבדקתם וחקרתם וראיתם תיקי עבודות, בחרו במעצב שידע לקחת את החזון שלכם ולהפוך אותו ללוגו. אם הגדרתם בדיוק מה אתם רוצים - אין סיבה שלא תקבלו בדיוק את הלוגו שחלמתם עליו.

  9. דייקו את עיצוב הלוגו שלכם. קיבלתם סקיצה? מעולה. עכשיו בדקו האם יש צורך בדיוקים? שינויים? או שהסקיצה עונה על ציפיותיכם. כדאי לקחת לעצמכם לפחות 24 שעות כדי לבחור את הלוגו החדש. לפעמים, לוקח זמן להתחבר ללוגו.

  10. הלוגו מוכן! אחרי שאישרתם את הלוגו בקשו מחברת העיצוב לקבל קובץ PDF של הלוגו ו-PNG שקוף בו תוכלו להשתמש גם באופן עצמאי.

עוד מאמרים שיכולים לעניין אתכם :)

bottom of page