top of page

נוכחות דיגיטלית בזמן מלחמה – כך שומרים על העסק

  • תמונת הסופר/ת: ety cohen
    ety cohen
  • לפני 3 ימים
  • זמן קריאה 2 דקות

בזמן מלחמה, המציאות משתנה בן רגע. הרחובות מתרוקנים, סדרי העדיפויות משתנים, והלקוחות מתכנסים בבית – פיזית ורגשית. אבל דווקא ברגעים האלו, חשוב לזכור: הדיגיטל לא נסגר. להפך – הוא הופך להיות המקום המרכזי שבו ממשיכים לראות אתכם, לשמוע אתכם – ולהתחבר למי שאתם.

כבעלי עסקים, זה הזמן להסתכל לא על מה שאי אפשר – אלא על מה שעדיין אפשר לעשות, ואפילו בצורה חכמה ומדויקת יותר.


אז איך מנהלים נוכחות דיגיטלית בתקופה כזו? הנה העקרונות החשובים:


1. הישארו בתמונה – גם כשאין מכירות

לקוחות אולי לא קונים היום – אבל הם בהחלט זוכרים מי נשאר נוכח. עסק שממשיך לפרסם, לעדכן ולהיות שם גם בזמן חירום, משדר יציבות, אחריות וחוסן.

פוסט אחד אישי, עמוד בית שמתעדכן, או מייל רגיש – יכולים ליצור תחושת קרבה אמיתית.


2. עדכנו את האתר למצב הנוכחי

האם האתר שלכם מתייחס למציאות? אם השירותים לא ניתנים כרגיל – עדכנו. אם יש שירותים מותאמים או משלוחים מיוחדים – הדגישו זאת.

עיצוב הוא לא רק יופי – הוא גם בהירות. לקוח שמבקר באתר ורואה מידע עדכני ירגיש שיש על מי לסמוך.


3. התאימו את השפה והמסרים

זה לא הזמן לקופירייטינג נוצץ ומבצעים אגרסיביים. זה הזמן לדבר בגובה העיניים, בגישה אנושית, ולתקשר מתוך הבנה למצב.

אם יש לכם בלוג באתר – זו הזדמנות לכתוב תכנים רלוונטיים לתקופה: איך להתמודד עם לחץ בעסק, טיפים לשיווק בזמן חירום, או אפילו מדריכים פרקטיים לשמירה על שגרה.


4. מיתוג זה גם ערכים – תראו מי אתם

מיתוג טוב לא נבחן רק בשגרה – אלא במיוחד בשעת מבחן. זה הזמן להראות אכפתיות, נתינה, תרומה – אפילו קטנה. עסקים שתורמים, עוזרים, מחזקים את הקהילה – משאירים חותם בלב.

שתפו פעולה עם יוזמות חברתיות, תרמו חלק מההכנסות, או פתחו שירותים בחינם – ותנו לזה נראות באתר וברשתות.


5. חשבו קדימה – זה הזמן לשדרוג שקט

אם העבודה ירדה, זה אולי הזמן לשפר את מה שתמיד דחיתם: לבנות אתר חדש, לרענן את המיתוג, לכתוב תכנים חדשים או לשפר את מהירות הטעינה.

עסקים שיפעלו עכשיו – יתחילו את "היום שאחרי" בעמדה הרבה יותר חזקה.


6. שמרו על קשר עם הקהל – בלי להיעלם

שלחו מייל אישי, כתבו פוסט רגשי, עדכנו את הלקוחות בנעשה. גם אם זה לא מסחרי – זה חשוב תדמיתית.

למי שאין אתר – זה הזמן לבנות אחד.למי שיש אתר שקט – זה הזמן להפעיל אותו.ולמי שהמיתוג שלו נראה מנותק מהמציאות – זה הזמן לרענן, לעדכן וליישר קו עם התקופה.


לסיכום, הנוכחות הדיגיטלית של העסק שלכם לא אמורה להיעלם בזמן חירום – אלא להפוך להיות עוגן יציב, מחבק ומעודד. היא לא דורשת רעש – אלא רגש. לא מכירה – אלא תקשורת.

אם אתם מרגישים שהאתר שלכם לא מעודכן, שהתכנים לא מדברים את התקופה, או שפשוט הגיע הזמן לריענון – אנחנו כאן בשבילכם.

 
 

עוד מאמרים שיכולים לעניין אתכם :)

bottom of page