ידוע שהלוגו הוא הפנים של העסק. בהרבה מקרים הלקוח פוגש את הלוגו עוד לפני שהוא מכיר את העסק, ולכן חשוב שהוא יקבל רושם כמה שיותר טוב על העסק, כבר במבט הראשוני. לוגו למשרד רואי חשבון צריך להיות מצד אחד רשמי וברור, לשדר סדר וארגון מקצועיות ואמינות. ומצד שני, כדאי שהלוגו ישדר גם אנושיות, שירות טוב וקרבה ללקוח. חשוב שהלקוח ירגיש שהוא יוכל לסמוך ולבטוח במשרד כדי שירצה להיות לקוח שלו.
איך בוחרים לוגו נכון?
ראשית, אנו ממליצים לראות כמה שיותר דוגמאות למיתוג משרדי רואי חשבון. היעזרו בתמונות מגוגל, או בצפיה בעמודים הרשמיים של משרדי רואי החשבון הנחשבים בעיניכם ומהם תרצו לקבל השראה. בדקו כמה כיוונים שונים של עיצובים, כדי שתוכלו להשוות ביניהם ולראות לאלו אתם מתחברים יותר ולאלו פחות.
כמה טיפים מאיתנו:
לוגו נקי תמיד עדיף על לוגו מבולגן ומלא פרטים. כשרוצים לשדר סדר, ארגון ומקצועיות - הפשטות עושה את העבודה, ודווקא הלוגו המינימליסטי משדר מקצועיות, אלגנטיות ויוקרה, יותר מכל לוגו עמוס ומלא בפרטים וצבעים.
בעברית או באנגלית? הרבה רואי חשבון מתייעצים איתנו האם כדאי לכתוב את שם העסק בעברית, באנגלית או גם וגם? אנחנו תמיד אומרים - תלוי בלקוחות שלכם. אם יש לכם לקוחות ישראלים ברובים - לא תמיד חייב להוסיף את השם באנגלית.
ועדיין, לפעמים הוספת השם באנגלית עושה רושם נוסף על הלקוח, אז כמובן, לשיקולכם :)
האם חייב להוסיף סמל ללוגו? ממש לא. לוגו טוב כאמור הוא לוגו פשוט ומינימליסטי. ניתן להוסיף את האותיות של ראשי התיבות של שם העסק אבל גם זה לא מחייב.
חבילות מיתוג - משתלם יותר?
בדקו מחירים של חבילות מיתוג הכוללות: עיצוב כרטיס ביקור, חתימה למייל, נייר מכתבים וכו'. לרוב, מחיר של חבילת מיתוג יהיה משתלם יותר מהזמנה של עיצוב לוגו בלבד. אחרי שבדקתם תיקי עבודות, וראיתם איזה חברת מיתוג מתאימה לכם, בצעו השוואת מחירים ובדקו מהי ההצעה המשתלמת ביותר עבורכם.
בהצלחה!