בעלי עסק? תתפלאו אבל יש דברים שאתם יכולים לעשות כדי לקדם את העסק שלכם מבלי לשלם שקל. הנה כמה כלים וטיפים שאולי עוד לא הכרתם – והגיע הזמן להתחיל להשתמש בהם.
1. שיווק ברשתות החברתיות
פרסמו באופן תדיר ברשתות החברתיות שבהן נמצאים הלקוחות שלכם. 2-3 פוסטים בשבוע לפחות יזכירו לקהל שלכם שאתם שם, ואולי הוא צריך וכדאי לו להיעזר בשירותים שלכם. נסו לייצר תוכן כמה שיותר מקורי ומעניין. תוכן שימושי שיכול באמת לסייע להם ולתת להם ערך, וקשור לעולם של התחום שלכם. למשל, אם אתם סוכני נסיעות תוכלו לכתוב פוסט בנושא "טיפים לקראת הנסיעה הבאה שלכם לחו"ל" או "היעדים השווים ביותר לקיץ הקרוב". מעבר למתן תוכן איכותי, הפוסטים מקדמים את העסק שלכם ואת השירותים שאתם מציעים.
2. עשו שימוש בוידאו ותמונות
אנשים אוהבים לצפות בתוכן חזותי כמו תמונות וקטעי וידאו. אנחנו רואים את זה בעיקר ברשתות החברתיות שיודעות את זה כבר מזמן ומקדמות יותר תכנים ויזואליים. תוכן שיועבר חזותית בדרך כלל יראה מעניין יותר ויעורר הרבה יותר עניין אצל הקהל שלכם מאשר תוכן כתוב.
3. המלצות!
המלצות הן בעצם הוכחות לכך שהשירות שאתם נותנים יעיל, מקצועי, אמין וכדאי. אבל לא כי בעל העסק אמר את זה על עצמו, אלא שיש עליו המלצות מלקוחות רבים אחרים. אחת לתקופה בקשו מלקוחות קיימים ולקוחות עבר שיכתבו לכם המלצה על השירותים שנתתם ועל אלה שאתם נותנים להם. את ההמלצות האלו פרסמו באתר שלכם ובפוסטים ברשתות החברתיות. כמה שיהיו יותר המלצות – תגבר האמינות של העסק שלכם והתחושה שכדאי לקבל מכם שירות.
4. העלאת מאמרים לבלוג שלכם
אם יש לכם אתר ואין בו בלוג אתם מפספסים. בלוג הוא פלטפורמה להעלאת תכנים מקוריים בתחום העסק שלכם. זאת בדומה לפוסטים ברשתות, אלא שבבלוג ניתן לכתוב יותר (לעומת פוסט, שיש גבול לסבלנות של הקוראים לקרוא אם הוא ארוך מידי..) והתוכן נשמר באתר שלכם. האתר שלכם הוא הנכס הדיגיטלי שלכם ולכן כדאי שתשקיעו בו לטווח ארוך. גוגל אוהב תוכן, ואם יהיה לכם תוכן איכותי באתר – הוא בהחלט יקודם טוב יותר! לצד המאמרים העלו תמונות מעניינות, צבעוניות, כאלה שיסקרנו את הקוראים שלכם ויוסיפו לעיצוב של המאמרים (רק שימו לב להשתמש בתמונות מאושרות לשימוש מסחרי).
5. צרו חשבון ב-Google My Business
אם אתם עוד לא מכירים את הכלי החשוב הזה – הגיע הזמן. מדובר בכלי חינמי לגמרי מבית גוגל המאפשר לרשום את העסק שלכם ולפרסם אותו במנוע החיפוש ובמפות של גוגל. הוא משמש גם ככלי שיווקי המבליט את יתרונות העסק, מציג את ימים ושעות הפעילות של העסק שלכם, אזורי הפעילות בהם אתם נותנים שירות ועוד. בנוסף תוכלו להעלות מידע על המוצרים שלכם, תמונות של העסק ושל המוצרים ועוד. מדובר בפלטפורמה שאין סיבה שבעל עסק לא ינצל.
6. הטבות ומבצעים!
ידוע שתחרויות ומבצעים מעוררים לקוחות. אם הייתה התלבטות ברכישה ואתם מציעים בדיוק הטבה / הנחה, אנחנו מכירים את זה גם על עצמנו. רצינו לקנות מוצר אבל לא בער לנו לקנות אותו. ופתאום אנחנו רואים שיש מבצע – וזה גורם לנו להיות פעילים ולבצע את הרכישה. לפעמים מבצעים מייצרים בדיוק את ה"פוש" הזה אצל הלקוחות שלנו וגורמים להם לסגור עסקה. אפשר להציע הטבה ללקוחות חדשים, מתנה על הפניית לקוח ועוד.
בהצלחה!