הרבה מבעלי העסקים יודעים שהם זקוקים לאתר או לדף נחיתה, אבל לא כולם יודעים להגיד את ההבדל ביניהם ומה הם בדיוק צריכים. המאמר הבא יעשה לכם סדר, ואולי יסדר לכם קצת את המחשבה ויגרום לכם להבין מה אתם באמת צריכים.
אז מה זה בדיוק אתר ומה זה דף נחיתה?
אתר לעסק הוא מושג רחב, אבל לרוב מדובר על אתר תדמית שמטרתו לייצג את העסק אונליין, כלומר לתת את כל המידע על העסק, השירותים או המוצרים שלו. ייתכן ותהיה גם אופציה לרכישה אונליין באתר ואז האתר כבר מוגדר כ'אתר חנות'. אתר יכול להיות בעל עמוד אחד והוא יכול להיות בעל 1,000 עמודים. מס' העמודים תלוי בלא מעט גורמים כמו - כמה תוכן יש לכם? האם אתם מציגים את כל המוצרים או השירותים באתר? האם יש לכם בלוג (כל פוסט בבלוג הוא עמוד שלם)? האם יש לכם שירותים נלווים שתרצו לפרט גם עליהם? ועוד ועוד.
עסקים קטנים לרוב יתספקו באתר One page, כלומר עמוד אחד, או באתר תדמית של עד 5 עמודים.
דף נחיתה הוא בעצם אתר של עמוד אחד. אם כן, במה הוא שונה מאתר One page?
אז ככה, דף נחיתה לרוב משמש כדף שיווקי. יש מבנה מאוד דומה לדפי נחיתה שכולל בדרך כלל את תיאור קצר השירות או המוצר, הצגת הבעיה, יתרונות המוצר, הוכחה חברתית וקריאה לפעולה. הם לא בהכרח יוצגו בסדר הזה. לאורך כל חלקי דף הנחיתה יופיע טופס יצירת קשר או/ו כפתורים נוספים שמובילים להנעה לפעולה. המטרה: לשכנע את הגולשים למסור את הפרטים שלכם ובכך לייצר לידים (leads). במרבית המקרים משתמשים בדף נחיתה כשעולים עם קמפיין חדש בגוגל או בפייסבוק ורוצים לייצר כמה שיותר מכירות.
חשוב לציין כי דף נחיתה יכול להיות חלק מאתר תדמית. אם כבר יש לכם אתר ואתם זקוקים לדף נחיתה עבור קמפיין שמטרתו לייצר לכם לידים, אין צורך לבנות את דף הנחיתה במערכת חדשה. תוכלו לבנות את דף הנחיתה באתר שלכם ולהסתיר אותו מהתפריט הרגיל של האתר. תוכלו לייצר לינק שלא ניתן להגיע אליו אלא רק באמצעות הלינק הזה ולהפנות גולשים שמגיעים מהקמפיין ישירות ללינק הזה.
חשוב לציין 2: זה שיש לכם אתר תדמית ולא דף נחיתה זה לא אומר שלא תצליחו לייצר לידים מתוך האתר. גם באתר תדמית חשוב שיהיו מסרים שיווקים ולייצר הנעה לפעולה.
בהצלחה!