כבעלי עסק, גם אם זה עסק קטן, יש לנו לא מעט דברים על הראש. הלוואי והיה אפשר "רק" לנהל את העסק וזהו.
אבל לא, זה ממש לא נגמר שם.
יש גם את הצד הפיננסי - בו אנחנו צריכים גם להגיש דוחות וחשבוניות לרואה החשבון שלנו (או להגיש אותם בעצמנו לרשויות המס).
ויש גם את הצד השיווקי - בו אנחנו מבינים שאנחנו חייבים לשווק את העסק שלנו כדי שהלקוחות בכלל ימצאו אותנו ויקנו מאיתנו.
ובתוך הנושאים הענקיים האלה כל אחת מהמשימות האלה היא עולם שלם.
כמעט כל בעל עסק נעזר בשירותין של רואה חשבון. אבל בשיווק? את הנושא הזה לא פעם זונחים.
למה? כי יש בעלי עסקים שסבורים שהשיווק "לא עובד להם" פשוט כי הם כבר ניסו ולא עבד להם,
או כי אין להם מושג איך לעשות את זה ומאיפה בכלל להתחיל,
חלקם חושבים ששיווק הוא יקר ולא מוצדק, ולא מבינים ששיווק הוא הכרחי (לרוב עסקים אלה לא מחזיקים מעמד לאורך זמן או "נתקעים" באופן כזה או אחר).
אז כן, אם היה לכם ספק - השיווק הוא הכרחי לקיום כל עסק, קטן כגדול.
פעם, היה מספיק לפרסם מודעה בעיתון, לתלות שלט, ולספר לחברים ומכרים שלך שפתחת עסק חדש ולהזמין אותם לבוא ולקנות.
בעידן של היום כולנו מול מסכים. אם זה בטלויזיה, בנייד, בטאבלט ועוד. ואם נפרק את זה אנחנו רואים שגוגל והרשתות החברתיות הן אלה שמכתיבות את המסרים היום ומשם כולנו "יונקים" את כל המידע - חדשות, בידור וכמובן גם פרסומות.
אם יש לכם עסק שאין לו אתר, ואין לו דף פייסבוק / אינסטגרם / טוויטר (ואפשר להמשיך עוד הרבה) - הוא כאילו לא באמת קיים.
כי כמה שתספרו למכרים וחברים שלכם שיש לכם עסק חדש, אם לא תעשו פעילויות שיווקיות שיביאו את הלקוחות אליכם - הם פשוט לא יבואו. בטח שלא במספרים שאתם רוצים לקבל.
איך תדעו איפה מתאים לשווק את העסק שלכם?
תתחילו בהקמת אתר. כל עסק זקוק לאתר שיציג את השירותים אותו הוא מציע.
באתר גם תוכלו להציג את עצמכם ואת היתרונות שלכם ובכך לגרום לגולשים להבין למה לבחור דווקא בכם. זה כלי נהדר שמשאיר את השליטה אצלכם. אחרי שהקמת אתר הקימו קמפיין גוגל ממומן שיביא אליכם לקוחות חדשים.
לאחר מכן, חשבו באילו רשתות חברתיות הקהל שלכם נמצא. ושם - תבצעו פרסום אורגני וממומן.
את התוצאות תוכלו לבחון רק אחרי שהקמפיין רץ לפחות שבועיים. אנחנו ממליצים להיעזר באנשי מקצוע שידעו לבנות נכון את הקהלים, הקריאייטיב ומדידת התוצאות.
בהצלחה!