למה חשוב להתחיל עם מיתוג ורק לאחר מכן לבנות אתר?
top of page

למה חשוב להתחיל עם מיתוג ורק לאחר מכן לבנות אתר?

לעיתים, בעלי עסק חדש ממהרים להקים אתר עוד לפני שיש להם בכלל מיתוג. אלא, שהאתר של העסק חייב להתבסס על הנראות ושפת המיתוג של העסק, ובייחוד - הלוגו של העסק. כשאין עדיין לוגו, אין באמת דרך לעצב את האתר לפי אופי העסק, צבעי המיתוג, ולהתאים אותו לנראות של הלוגו.

כך שנוצר מצב שיש עבודה כפולה - מעצבים אתר, מייצרים מיתוג לעסק, ואז צריך לחזור לאתר ולהתאים אותו לשפת המיתוג החדשה. דבר זה יכול לייצר עבודה כפולה שתעלה לבעל העסק גם בתשלום כפול. לא חבל?


הדרך הנכונה היא להתחיל עם מיתוג.

ראשית, כל עסק זקוק לזהות. בלי זהות ייחודית לא יהיה לאותו עסק בידול. בלי בידול - אי אפשר להתרומם. הרי אם כל העסקים הם "אותו הדבר" - הלקוח לא יימשך לקנות דווקא אצל עסק מסוים, אלא יקנה באופן אקראי, כל פעם אצל עסק אחר. המטרה של הבידול היא למשוך את הלקוח לקנות אצלנו, פעם אחר פעם, ולייצר אצלו זכירות של העסק שלנו. כשהלקוח מרוצה הוא ממשיך לקנות, ומביא גם חברים, משפחה ומכרים שגם הם יקנו אצלכם. המיתוג מאפשר לבדל את העסק שלכם מעסקים אחרים כך שלא יהיה בלבול וידעו למצוא אתכם.


ועכשיו - לאתר!

אחרי שיש לוגו, בדרך כלל מתקדמים לעיצוב כרטיס ביקור, חתימה למייל, נייר מכתבים ועוד תוצרי מיתוג. כל אלו מתבססים בעצם על הלוגו. וכן, זה הזמן שכבר אפשר להקים אתר לעסק. מבחינת עיצוב - האתר יתבסס על צבעי הלוגו, פונטים דומים, אייקונים שמדברים את אותה שפה של הלוגו וכו'. כל אלו מאפשרים להראות שפה אחידה של מותג, של עסק עם נוכחות, אמין ומקצועי.


חבילות מיתוג

אין עסק רציני שאין לו אתר. לכן, בבואכם להזמין עיצוב לוגו, כדאי שתבדקו כבר חבילות מיתוג שכוללות כבר עיצוב והקמת אתר. גם אם אין לכם את כל החומר הנדרש להקמת אתר, עדיף שתתחילו עם אתר שיש לו עמוד אחד, אבל שהוא כבר באוויר, ומופיע במנוע החיפוש של גוגל, מאשר שלא תהיה לכם נראות דיגיטלית כלל.

כשיש לעסק אתר הוא מופיע במנועי החיפוש ויכול להתחיל להיות מקודם בביטויים שחשוב לכם לקדם.

בנוסף, כשיש אתר ניתן להקים קמפיין גוגל ולהתחיל לקבל לידים שיהפכו ללקוחות משלמים.

עוד מאמרים שיכולים לעניין אתכם :)

bottom of page