איך תבחרו את הסלוגן הנכון לעסק שלכם?
top of page

איך תבחרו את הסלוגן הנכון לעסק שלכם?

רוב המותגים עושים שימוש בסלוגן שמופיע בלוגו שלכם ומלווה את תוצרי המיתוג, אם זה באתר, בדף הפייסבוק העסקי ובכל פרסום. מה זה סלוגן ואיך תבחרו אחד כזה? כמה דקות של קריאה ותדעו הכול :)


אז מה זה בכלל סלוגן?

סלוגן הוא מסר פרסומי קצר וקליט שמטרתו העיקרית הוא להיות זכיר עבור קהל היעד שלנו וכך לבסס את המותג. כולנו מכירים וזוכרים סיסמאות מקמפיינים, פרסומות או מודעות.


הנה כמה סלוגנים שבוודאי ישמעו לכם מוכרים:

"זה טוב - זה אסם" (אסם)

"הכי בבית בעולם" (אל על)

"מה הבעיה? קנו סנו" (סנו)

"פשוט להנות מהדרך" (רכבת ישראל)

"בגלל המדע" (סימילאק)


מה הופך סלוגן טוב לסלוגן מעולה?

1. קצר קצר - מרבית הסלוגנים הם קצרים ומורכבים ממעט מאוד מילים וזה לא במקרה. כאמור, מטרת הסלוגן היא להיות זכיר וקל יותר לזכור סלוגן קצר. גם ברמת העיצוב - ככל שהלוגו יהיה ארוך יותר הוא לא יהיה קריא. זכרו שלוגו טוב הוא לוגן מובן, ואם תקחו טקסט ארוך ותקטינו אותו - לא יהיה ניתן לקרוא אותו. הלוגו צריך להיות מותאם לכל מיני גדלים ולכן חשוב שלא יהיו בו הרבה מילים.


2. ולא פחות חשוב, קליט - חשוב שיהיה קל לקרוא את הסלוגן שלכם. כדאי להשתמש במילים קלילות ומובנות (ולא גבוהות מידי). הסלוגן יכול להיות מורכב מחרוזים, מרגש, מצחיק, מפתיע, וגם לרמז על משמעויות נוספות. כל אלו יכולים להפוך סלוגן פשוט ללוגו שיש בו עניין!


3. פרסום - השתמשו בסלוגן שלכם באתר, בדף הפייסבוק ובכל מקום שבו אתם מפרסמים את העסק שלכם.


סוגי סלוגנים:

1. סלוגנים שמכוונים לרגש - אלו סלוגנים שמחברים את קהל היעד למותג באמצעות הרגש. הסלוגן של נייקי למשל הוא - Just Do It - ומייצר אישזהי הנעה לעשייה ומוטיבציה לפעולה.


2. סלוגן עם הפכים/התניה - התניה כמו "אם שותים לא נוהגים", או שימוש בהפכים בסלוגן, לדוגמה: "תרומה קטנה מתנה גדולה".


3. סלוגן עובדתי - סלוגן שמציין עובדה מאוד ברורה. למשל "מרכז הקניות הגדול מכולם".


4. סלוגן ערכי - סלוגן שמדגיש את ערכי המותג. המשפט "קורנפלקס של אלופים" למשל מרמז על כך שמי שאוכל את הקונפלקס הם אנשים שחשוב להם הבריאות והערכים התזונתיים של האוכל אותו הם אוכלים, ממש כמו הספורטאים הכי אלופים.


5. פירוט השירותים -לא חייבים תמיד להתחכם :) לפעמים הכי קלאסי זה פשוט להציג את השירותים של העסק. למשל "מיתוג, אסטרטגיה, פרסום". או "עו"ד לענייני משפחה".


אמנם לא מחייב שלכל מותג יהיה סלוגן, אבל אין ספק שהוא מוסיף לתחושת ההיכרות עם המותג והזכירות שלו.



עוד מאמרים שיכולים לעניין אתכם :)

bottom of page