5 סוגי הלוגואים שיהפכו את העסק שלכם למותג מוביל

הלוגו שלכם הוא הדבר הראשון שהלקוח רואה כשהוא פוגש את העסק שלכם. לכן, חשוב שנוודא שהלוגו אכן נכון ומתאים לסוג העסק.

מהם סוגי הלוגואים השונים שיכולים להפוך למותגים מובילים?


1. לוגו המורכב מלוגוטייפ. לוגו מסוג זה מורכב ממילים בלבד. כלומר, לעומת סמל או אייקון ללוגוטייפ יש צליל – שבא לידי ביטוי בקריאת הלוגו. הלוגו של קוקה קולה למשל הוא דוגמה מצוינת – המילים coca cola – בפונט המסוים שנבחר מהן אלה שעושות את המותג למה שהוא.


2. לוגו המבוסס על אות / ראשי תיבות

לא מעט מותגים בוחרים לעשות שימוש באות אחת שתסמל את העסק. זה יכול להיות בעברית או באנגלית. לוגו מסוג זה משדר חוזקה. המיתוג של מקדונלדס למשל נשען על האות m, שאותה נוכל לזהות גם מקילומטרים. וזו בדיוק המטרה של המיתוג. כמו כן, ישנם לוגואים המשלבים ראשי תיבות שמסייעים לזכור בקלות את שם המותג.


3. סמליל סמליל הוא אייקון / סמל שמייצג את המותג. כשהסמליל מזוהה עם המותג, אנחנו נזהה אותו גם אם שם המותג לא מופיע. קחו למשל את הלוגו של Apple . אין אחד שלא יקשר את התפוח הנגוס למחשב של אפל. הסמל מושרש כל כך עמוק שאי אפשר שלא לזהות אותו עם המותג.


4. סמל מופשט

לוגו זה מבוסס על צורה גיאומטרית מופשטת שמטרתה להעביר מסר על אופי המותג. הסמל המופשט יכול להיות "חדש" לגמרי, ולייצר זהות ייחודית למותג שנשענת על סמל שאין לו הגדרה כזו או אחרת.


5. סמל משולב

לוגו אשר מורכב ממילים וסמלים יחד. לרוב, יהיה קשר ישיר בין המילים לסמל. לשימוש בלוגו מסוג זה יתרון גדול מכיוון שכך ניתן לזכור אותו גם באמצעות הסמל וגם באמצעות השם.


אז רגע לפני שאתם מעצבים את הלוגו, חשבו על איך הקהל שלהם יזכור טוב יותר את המותג שלכם.

על פי הסמליל? ואם כן, סמליל או סמל מופשט?

על פי שם המותג? מה הוא ישדר?

בהצלחה!