אחת מהפעולות הראשונות של כל עסק או חברה היא עיצוב לוגו. ללוגו חשיבות עצומה על השפה המיתוגית של העסק שלכם, על הדרך שבה הקהל שלכם והעובדים שלכם יתפסו את העסק שלכם ובכלל, על איך העסק שלכם יראה לעולם.
על מה חשוב שתקפידו כשמתחילים בתהליך של עיצוב לוגו לעסק שלכם? איך תבחרו את החברה המתאימה?
הנה כמה טיפים לעיצוב לוגו - שיעזרו לכם להגיע ללוגו מנצח.
טיפ 1 - בצעו מחקר בין מספר חברות - גם אם יש לכם חבר או קרוב משפחה שמתעסק בעיצוב, או שקיבלתם המלצות חמות על בחור שהוא פשוט "תותח על", עדיין חשוב שתעשו סקר בין כמה ספקים לפני שאתם סוגרים את העסקה. לפעמים עצם זה שמישהו קרוב אליכם מעצב לכם את הלוגו יכול להוות חיסרון. כי פתאום לא נעים לבקש ממנו עוד משהו, להגיד לו שהלוגו לא לטעמנו וכו. ובכלל, לפעמים לא כדאי לערבב בין עניינים עסקיים לפרטיים. ולעניינננו - בצעו השוואה בין מספר חברות מיתוג או מעצבים שתיק העבודות שלהם מוצא חן בעיניכם ומתאים לסגנון שאתם מחפשים. השוו בין העבודות שלהם, המחירים, אם יש חבילת מיתוג - מה היא כוללת, כמה סקיצות אתם מקבלים, האם יש המלצות מלקוחות? ועוד.
טיפ 2 - אל תבחרו בספק זול מידי - נכון, בסעיף הקודם אמרנו לבצע השוואת מחירים, אבל זה לא אומר שתמיד כדאי ללכת על הכי זול. מעבר למחיר, הכי חשוב שהתוצאה תהיה איכותית וטובה, חשוב שהלוגו ילווה אתכם לאורך שנים רבות ויהיה נאמן לערכי המותג שלכם. אם בכל זאת מצאתם מחיר מאוד מפתה - וודאו שתיק העבודות הוא לטעמכם. לפעמים שווה להוסיף עוד קצת כסף ולקבל תוצאה טובה, שתהיה איכותית באמת.
טיפ 3 - בצעו איפיון ראשוני של המותג שלכם - עוד לפני שניגשים לתהליך מיתוג חשוב שתדעו מה אתם רוצים וצריכים. כתבו לעצמכם מהם הערכים של העסק שלכם, ומה תרצו שקהל היעד שלכם יראה כשהוא מסתכל על הלוגו שלכם. ובכלל, מי הוא קהל היעד שלכם? גברים / נשים? מהם הגילאים שלהם? מה הם אוהבים לעשות? מה מאפיין אותם? ברגע שתבינו מי קהל היעד שלכם תדעו גם איך כדאי לפנות אליו, ומה ידבר אליו ומה לא. כשיהיה לכם את האיפיון הראשוני, יהיה לכם לחברת המיתוג קל יותר לגשת לתהליך המיתוג וזה יקצר אותו וימקד אותו משמעותית.
טיפ 4 - חפשו דוגמאות אונליין - גם כשיש לכם את האיפיון הראשוני עבור הלוגו שלכם, המחשה ויזואלית אף פעם לא יכולה להזיק. חפשו דוגמאות ללוגואים שאהבתם, כאלה שאתם יכולים להתחבר אליהם. המיקוד יסייע לכם להבין מה נכון עבור העסק שלכם ומה לא, וכך גם תוכלו לבצע הכוונה מדויקת לחברת המיתוג שלכם, שתחסוך לכם הרבה זמן ופינג-פונגים בדרך אל המיתוג הנכסף.
טיפ 5 - תוצרים נוספים. מרוצים מהמיתוג? בדקו עם חברת המיתוג האם הם נותנים שירותים נוספים כמו חבילות מיתוג, כרטיס ביקור דיגיטלי, עיצוב אתר לעסק, ניהול קמפיינים ועוד. לפעמים תגלו שחברת המיתוג יכולה לסייע גם בנושאים נוספים :)
בהצלחה!