כל בעל עסק יודע שהחלק הכי מתאגר בעסק, הוא לא לייצר את המוצר שהלקוח רוצה, או לתת את השירות שהלקוח צריך מכם. החלק הכי מאתגר הוא להביא כל הזמן לקוחות חדשים לעסק. כי גם אם יש לכם קהל חוזר, שכבר מכיר אתכם וקנה מכם בעבר, זה לא מספיק כדי לנהל עסק רווחי, כזה שמקבל מספיק עסקאות, באופן רציף ועקבי.
אז איך מביאים לקוחות חדשים לעסק?
הנה 5 השיטות שכל בעל עסק חייב להכיר, ולהשתמש לפחות ברובן :)
1. פרסום מפה לאוזן
הדרך הישנה והטובה - וזו שמביאה לקוחות שכבר רוצים לקנות מכם - היא בעצם שאנשים שכבר קנו מכם יספרו לחברים, מכרים ומשפחה שלהם כמה שהם מרוצים מהשירות או המוצר שלכם וגם הם חייבים לנסות. פרסום מפה לאוזן לרוב מביא לקוחות "בשלים", כי הם סומכים על מי שהמלית להם, שאכן הוא יודע מה הוא אומר. חשוב שנזכיר שוב - הדרך הזו מוגבלת, כי בה אתם בעצם תלויים במה אחרים יגידו עליהם, ומתי. אז זה מאוד כיף לקבל לקוחות חדשים שכבר שמעו עליכם, אבל אתם כנראה לא תקבלו כאלה ברמה היום-יומית, כך שזה ממש לא מספיק.
2. פרסום ברשתות החברתיות
פייסבוק, אינטסגרם, טיק טוק ולינקדאין הן כבר מזמן לא רק רשתות חברתיות בהם משתמשים מעלים רק תכנים בהקשר לחיים הפרטיים שלהם. הערבוב הזה בין החיים הפרטיים לעסקיים קורה כמעט בכל מקום, ובמיוחד ברשתות החברתיות. אנחנו גוללים בפיד ורואים פוסט של בן דוד שלנו ומיד אחריו פוסט שמציע לנו לקנות שעון. וזה כמובן חלק מהפלטפורמה. אם הקהל שלכם שם - גם אתם חייבים להיות שם. לא יודעים איך לעשות את זה? חפשו אנשים/חברה שמתמחה בפרסום ממומן ותתחילו בעבודה.
3. פרסום ב-Google
יש את הרשתות החברתיות ויש גם אופציה להגיע לאנשים שפשוט מחפשים עסק שנותן את השירות שלכם - בגוגל. יש 2 דרכים להופיע בגוגל: קידום אורגני ופרסום ממומן. קידום אורגני יביא לכם תוצאות שתוכלו לראות רק אחרי תקופת זמן מסוימת, וקידום ממומן בגוגל יכול להביא לכם תוצאות כבר מחר! כן, כל כך מהיר. כמובן בשביל לפרסם בגוגל אתם חייבים אתר / דף נחיתה.
4. אתר אינטרנט
ואם כבר מדברים על אתר, אם עדיין אין לכם אתר - הגיע הזמן שתבנו אחד כזה, ויפה שעה אחת קודם. האתר הוא הפנים של העסק והרבה פעמים עסק שאין לו אתר נתפס כלא רציני/קטן/לא איכותי וכו.. בנו אתר תדמית לעסק, שיציג את כל מה שהעסק מציע. צרפו תמונות טובות, וכמובן דרכים ליצירת קשר. אתר שבנוי טוב משאיר רושם טוב, ורושם טוב מביא לקוחות :)
5. שיתופי פעולה
בכל תחום יש הרבה תחומים שמשיקים לו (ולא מתחרים בו). למשל, אם אתם עורכי דין לענייני משפחה, אולי אתם מכירים גם עורכי דין מתחומים שונים, כמו פלילי או תעבורה. במקרה כזה, אם יש לכם לקוח שמחפש עו"ד לענייני תעבורה, תחום שאתם לא עוסקים בו, תוכלו להפנות אותו לאחד מעורכי הדין איתו תשתפו פעולה. והוא כמובן יפנה אליכם את מי שיחפש עו"ד לענייני משפחה. אמנם שני התחומים קשורים לעולם המשפטים אך אין כאן תחרות כי מדובר בנושאים שונים. צרו לכם קשרים עם אנשים שמתעסקים בתחומים משיקים או קרובים, כדי שתוכלו להפנות לקוחות אחד לשני.
בהצלחה!
Comments