top of page

3 כלים שכל בעל אתר חייב להכיר ולהשתמש בהם

אם יש לכם אתר, אלו שלושת הכלים שאתם חייבים להכיר ולהשתמש בהם, שיאפשרו לכם לקבל נתונים על הכניסות לאתר שלכם וללמוד מהם, כדי להמשיך ולקדם אותם.


גוגל אנליטיקס - Google Analytics

לוגו 24 - גוגל אנליטיקס

מדובר בכלי של גוגל, המאפשר לכם לקבל את כל הנתונים עבור תנועת הגולשים באתר שלכם. אלו נתונים? מידע על כמות הגולשים, משך זמן השהייה שלכם באתר, מספר הדפים שהם גלשו בו באתר בממוצע, כמה נכנסו מהמחשב הנייח וכמה נכנסו מטלפון הנייד ועוד הרבה..


אחד הנתונים המעניינים ביותר למשל הוא מקור הגעת הגולשים לאתר שלכם. כלומר מאיפה הגיעו? גוגל - תנועה ישירה? גוגל - תנועה ממומנת? פייסבוק - תנועה אורגנית? פייסבוק- תנועה ממומנת? אולי הם הגיעו מאתר שמפנה לאתר שלכם? אולי הם הגיעו מגוגל - חיפוש אורגני? וכו.

למה הנתון הזה מעניין במיוחד? כי הוא מאפשר לכם לדעת איפה להשקיע בקידום. הוא מאפשר לכם להבין מה עובד יותר ומה פחות. נניח שאתם משקיעים בקידום אורגני בגוגל ובמקביל עשיתם קידום ממומן בפייסבוק. במערכת של גוגל אנליטיקס תוכלו לראות כמה גולשים הגיעו מגוגל אורגנית וכמה הגיעו מפייסבוק ממומן, מה זמן השהייה שלהם באתר, בכמה דפים צפו ועוד - נתונים אלה יסייעו לכם להבין איזה תנועה היא


יותר איכותית (כמובן במבט ראשוני). כמובן שבסוף מה שמכריע הוא מי סגר עסקה / יצר קשר / לקוח איכותי יותר. ועדיין, הנתונים עוזרים להבין ראשונית איפה כדאי להשקיע בשיווק שלכם.

המערכת מאפשרת גם לבצע מעקב על אירועים והמרות, לראות את תנועת הגולש לפי דפים ועוד המון אפשרויות.



גוגל סרץ' קונסול - Google Search Console

לוגו 24 - גוגל סרץ' קונסול

בעברית: כלי מנהל האתרים. מדובר בכלי שגם הוא אוסף מידע על תנועת הגולשים באתר, אבל בשונה מאנליטיקס, הכלי הזה מתמקד בתוצאות האורגניות של האתר. הוא מאפשר לראות באילו ביטויים האתר עולה בחיפושים בגוגל, מה המיקום הממוצע שלו, כמה קליקים היו לאתר על איזה ביטויים ועוד. בנוסף, הכלי משמש גם כ"מתווך" ביניכם לבין גוגל במקרים בהם האתר השתנה ותרצו לשלוח בקשה לגוגל לסרוק את האתר, לשלוח מפת אתר חדשה או סתם לוודא שעמודי האתר גלויים בגוגל ונסרקו היטב. תוכלו גם לראות אם יש שגיאות בעמודים מסוימים, ציון של חוויות המשתמש בנייח ובנייד ועוד.

הכלי הוא כלי חובה במיוחד למי שחשוב לו לעקוב אחרי התנועה האורגנית לאתר שלו.



גוגל מיי ביזניס - Google My Business


לוגו 24 - גוגל מיי ביזניס

בניגוד לשני הכלים הראשונים, לא מדובר בכלי שמנתח את תנועת הגולשים לאתר, ועדיין, הוא כלי סופר חשוב לבעלי אתרים.

גוגל מיי ביזניס מאפשר להציג את העסק ולפרסם אותו בתוצאות החכמות של גוגל (אלו שמופיעות לצד התוצאות "הרגילות", בצורה רחבה יותר - עם תמונות, מידע, וקישורים המובילים לאתר העסק שלכם, לטלפון, למפת העסק וכו. מדובר במן עמוד עסקי בגוגל שמופיע גם בתוצאות החיפוש של גוגל וגם במפות גוגל. זהו המקום שלכם להוסיף את כל המידע החשוב אודות העסק שלכם - לוגו, תמונות, כתובת, טלפון, לינק לאתר, תיאור העסק, ימים ושעות פעילות, מוצרים, ציון אזורים בהם אתם נותנים שירות ועוד ועוד.

איך הגולשים יגיעו אליכם אתם שואלים? באמצעות חיפוש מקומי בגוגל, חיפוש לפי עסק שנותן שירות באזור X, חיפוש במפות גוגל, וכמובן חיפוש לפי שם העסק עצמו. זהו כלי שמבליט את הנוכחות של העסק שלכם בגוגל וחבל שלא לעשות בו שימוש.



עוד מאמרים שיכולים לעניין אתכם :)

bottom of page