אז יצאתם לדרך חדשה והקמתם עסק. אבל כולנו יודעים שלכל עסק צריך להיות שיווק, ושיווק נכון, כזה שיהיה מותאם עבורו.
אבל מה זה בעצם שיווק?
שיווק מתאר את הפעולות שאנו עושים כדי לקדם את המוצר
או את השירות שלנו ולמכור אותו.
כלומר, היכולת להגיע לקהל קיים או חדש ולהציע לו את המוצרים שלכם ולתרגם את זה למכירות.
שיווק הוא מודעה בעיתון, הוא פרסומת ברדיו, בטלויזיה וכמובן - בדיגיטל.
כיום יש המון פלטפורמות של שיווק דיגיטלי: אתרים, רשתות חברתיות, קידום תוכן באמצעות מאמרים ועוד.
אז איך תדעו איפה כדאי לכם לשווק ומה מתאים לעסק שלכם?
נסו לחשוב איפה הקהל שלכם נמצא. ראשית, הגדירו מי הקהל שלכם. מה הגילאים שלהם? גברים / נשים / גם וגם?
מה מאפיין אותם? מה מלהיב אותם? מה התוכן שמדבר אליהם? מה הערכים שלהם?
נסו ממש לאפיין דמות לקהל שלכם. ואז שאלו את עצמכם, איפה הדמות הזאת גולשת במרחב הדיגיטלי. בפייסבוק או באינסטגרם? האם היא מבצעת חיפושים בגוגל? האם יש לה פרופיל בלינקדאין? נסו לחשוב מה מתאים לדמות הזאת ומה פחות מתאים. כך תדעו איפה כדאי לשווק לה ולא פחות חשוב, איזה תוכן יתאים לשווק לה. הדמות הזו היא בעצם הקהל שלכם.
ועכשיו - מה לפרסם?
אחרי שהבנתם איפה הקהל שלכם נמצא, חשוב שתבינו גם איזה תכנים מתאימים לשיווק שלכם. ברגע שאתם יודעים לאפיין את הקהל תדעו גם איך כדאי לדבר אליו, מה מעניין אותו, מה נוגע בו, מה מרגש אותו. נסו להביא ערך לקהל שלכם כדי שימשיך לעקוב אחריכם ולחפש את העסק שלכם. לקוחות שסומכים על המותג מחפשים אותו שוב והופכים ללקוחות נאמנים שחוזרים לקנות מכם. המטרה שלכם היא להביא לקוחות חדשים שיהפכו ללקוחות קבועים ובמקביל, תמיד להביא עוד ועוד לקוחות חדשים שיכירו את העסק שלכם וגם הם יהפכו ללקוחות.
בהצלחה!