כולנו יודעים שכל עסק זקוק לנראות ייחודית, וזה לא משנה מהו תחום העסק, אם זו בונת ציפרוניים, משרד עו"ד, חברת ביגוד או עסק לעיצוב בלונים. כל אחד מהם פונה לקהל יעד משלו, ויש לו אינטרס לשמר את הלקוחות שלו ולהחזיר אותם אליו, כך שימשיכו לקנות את השירות או המוצר שלהם, וגם יספרו לחבריהם ומשפחתם הזקוקים לאותו שירות.
איך עושים זאת? מיתוג ייחודי הוא אחת הדרכים לייצר זכירות בקרב קהל היעד שלנו.
הנה כמה דברים שחשוב לדעת עוד לפני שניגשים לעיצוב לוגו:
1. אפיון העסק שלכם
הרבה לפני שניגשים לחלק של העיצוב חשוב להגדיר מה מאפיין את העסק שלכם. ענו על השאלות - מה השירות שלכם ומה מייחד אתכם מהמתחרים? למה דווקא שיבחרו בכם? מה אתם מציעים ללקוח שאחרים לא? למה אתם נותנים דגש בעסק שלכם? מה הערך המוסף שלכם? כל אלה ייסיעו למעצב להבין טוב יותר את העסק שלכם, מה שיבוא לידי ביטוח גם במיתוג שלכם.
2. דמיינו את הלוגו שלכם
ציירו סקיצה של הלוגו העתידי שלכם. כן, גם אם זה על משורבט על נייר - לפחות יש כיוון ובסיס ללוגו. אין לכם רעיונות? חפשו לוגואים שיתנו לכם השראה, ובחנו מה אתם אוהבים יותר ומה פחות, מה מתאים לעסק שלכם ומה לא.
3. בצעו השוואת מחירים ובקשו לראות תיק עבודות
בדקו מחירים של מיתוג של חבילות מיתוג. אל תשכחו לשאול: מה כוללת החבילה? תוך כמה זמן ישלחו אליכם החומרים? באיזה פורמט תקבלו את התוצרים? וכו. לא מספיק לבדוק רק מחירים, כי בכל זאת אנחנו רוצים גם לוגו שיהיה ברמה גבוהה (ולא רק במחיר טוב). בדקו את תיקי העבודות של חברות העיצוב / המעצבים. כך תוכלו לוודא שאתם מקבלים מיתוג טוב במחיר טוב.