מיתוג מחדש - למי זה מתאים ולמה?

ממש עוד רגע נכנסת השנה החדשה וזו הזדמנות מצוינת לקבל החלטות חדשות גם בנוגע לעסק.

מיתוג מחדש היא החלטה שיכולה לשדרג לכם את הלוגו הנוכחי, לתת לו מראה רענן יותר, מעודכן וממוקד יותר.

מיתוג מחדש זה כמובן הרבה יותר מהחלפה של הלוגו שלכם. המיתוג החדש זו הזדמנות מצוינת להחליף גם את הצבעים של המיתוג הנוכחי ואת האייקון (אם יש כזה) לאייקון שיהיה הרבה יותר עדכני.


מה ההבדל בין מיתוג חדש ל-מיתוג מחדש?

מיתוג הוא בעצם הדרך שלכם כבעלי עסק להציג את העסק שלכם ולהציע את השירותים שלכם.

לעומת זאת, מיתוג חדש משנה את הדימוי הקיים של העסק. ואולי אתם חוששים וחושבים לעצמכם שאחרי כל השינויים הללו הקהל שלכם לא יזהה את המותג שלכם, אבל חשוב לזכור שהמטרה היא לשפר את הקיים. והלקוחות? הם יתרגלו למיתוג החדש, ובעקבות המיתוג החדש יגיעו כמובן גם לקוחות חדשים, שזה לא פחות חשוב.

מיתוג מחדש מצריך אומץ, אבל חשוב לא לפספס גם את כל היתרונות שלו עבור העסק שלכם, בעיקר לטווח הרחוק.


אז האם אתם צריכים מיתוג מחדש?

הנה כמה סימנים לכך שהעסק שלכם זקוק למיתוג מחדש:

1. כשהלקוחות שלכם לא באמת מבינים את מהות העסק - השירותים / המוצרים שלכם.

2. כשהעסק שלכם השתנה משמעותית - ומה שהיה תקף אז היום כבר לא רלוונטי.

3. הקהל שלכם השתנה - ולכן אתם צריכים מיתוג שיתאים לקהל היעד הנוכחי של העסק.

4. הלוגו שלכם לא זכיר מספיק - אולי הוא עמוס, אולי הצבעים לא מתאימים, ואולי מה שהיה פעם "עובר" עיצובית היום כבר לא מתאים.

5. רענון - כדי להתאים את עצמכם לשינויים שקורים כל הזמן, גם מבחינת עולם הגרפיקה. למשל, כיום מקובל יותר לעצב לוגואים מינימליסטיים ושטוחים, מה שפעם עשו מעט.


אז איך מתחילים?

התחילו בבדיקה של חברות מיתוג - בדקו תיקי עבודות ומחירים של חבילות מיתוג. אל תשכחו שחוץ משינוי של הלוגו צריך לעדכן גם את כרטיס הביקור שלכם, החתימה למייל, נייר המכתבים להצעות מחיר, עיצוב מעטפה (אם יש לכם) ועוד. לכן, עדיף מראש לבדוק מחירים של חבילות מיתוג ולא רק של עיצוב לוגו.

בהצלחה!