הרבה בעלי עסקים יודעים שהם זקוקים לאתר לעסק שלהם (והאמת היא שאין שום עסק שלא זקוק לאתר),
אבל הם לא יודעים איך הוא צריך להיראות, מה יהיה בו ואיך הוא אמור להיות בנוי. הבלבול הזה הוא בהחלט הגיוני.
אז רגע לפני שאתם מקימים אתר - חשוב לבצע איפיון של האתר.
איפיון לאתר - מה זה אומר?
האיפיון הוא השלב הראשוני, בו אנחנו מחליטים על מבנה האתר. אנחנו מתחילים מ"לפרק" את השירותים או המוצרים שהעסק מציע. בשלב זה גם נבין כמה עמודים נרצה שיהיו באתר. השירותים העיקריים והחשובים שהעסק מציע - הם אלה שיקבלו יותר פוקוס באתר הן מבחינת קדימות התכנים הקשורים אליהם והן מבחינת מסת התוכן. כלומר, אם יש שירות שיותר חשוב לנו להדגיש - הוא יקבל מקום נכבד באתר שלנו - הוא יופיע כמובן גם בעמוד הבית במקום מאוד בולט, וגם יקבל עמוד או כמה עמודים משלו, בהם יינתן מידע נוסף על השירות.
שירותים נלווים או שירותים נוספים - יקבלו מקום קטן יותר, או שמבחינת סדר ההופעה - הם יופיעו מאוחר יותר.
מה בנוגע לתפריט?
גם בתפריט חשוב לשמור על היררכיה וסדר נכונים. השירותים שנרצה להבליט יופיעו כמובן די בהתחלה.
שיותים או עמודים שפחות חשוב לנו להבליט יופיעו בסוף התרפריט או אפילו בתת תפריט (מיני תפריט שנפתח כשעומדים על עמוד מסוים בתפריט עם העכבר)
שימו לב - כדאי לשמור על תפריט אחד - מסודר וברור. גם אם יש לכם מלא תוכן באתר שלכם, מאוד מומלץ לצרף לאתר שלכם מספר תפריטים, מהסיבה שיותר מידי תפריטים גורמים לבלבול וחוסר קשב בקרב הגולשים שלכם, שכבר לא יודעים על מה ללחוץ, ולאיזה אתר הם הגיעו (מרוב העומס מכמות התפריטים).
סוג האתר - אתר חנות או אתר תדמית?
חשוב גם שנבדיל בין אתר חנות לאתר תדמית. אתר חנות הוא אתר שמאפשר לרכוש בו זמנית כמה מוצרים/שירותים ולבצע סליקה מאובטחת אונליין. אתר תדמית הוא לרוב אתר שיציג תוכן אודות העסק ודרכי יצירת קשר עם העסק. יש הבדל מהותי בהקמה של שני סוגי האתרים האלה, ולכן כבר באיפיון צריך להבין איך אתם רוצים למכור את המוצר או השירותים שלכם.
זה תלוי גם בסוג המוצר שלכם. יש מוצרים שמאוד הגיוני לקנות באינטרנט, אפילו מבלי לבצע שיחת מכירה כזו או אחרת,
ויש מוצרים שפחות מתאים לרכוש אונליין, ולכן אולי מיותר לבנות אתר חנות שלכם כשלמעשה הלקוחות שלכם לא יזינו פרטי אשראי אונליין.
צריכים עזרה באיפיון?
מוזמנים לפנות אלינו - 073-73-73-539