top of page

לוגו סמל (או לוגו אייקוני) - איך עושים את זה נכון.

אם תסתכלו על הלוגואים של חברות הענק כמו מקדולנדס, נייקי, אדידס ועוד - בוודאי תוכלו לזהות את המותג מבלי שכתוב את השם לצד הסמל. כלומר, מבט מהיר בסמל של המותג ואתם כבר תדעו לזהות את שם החברה. זה סימן מובהק לכך שהסמל של הלוגו עושה את העבודה. מטרת הסמל היא לייצר את הזהות של המותג כך שיהיה זכיר, גם כשרואים אותו בשלטי חוצות וגם כשרואים אותו על טיקט של חולצה, כשהוא מאוד קטן. תמיד יהיה זיהוי של המותג.


אז נכון, לא בכל לוגו חייבים שיהיה סמל אייקוני שיוביל אותו. לעיתים, שם המותג הוא לגמרי מספיק כדי לייצר את המיתוג. לא כל עסק חייב שיהיה לו סמל שילווה את הפרסומים שלו. ובכל זאת, הסמל מוסיף למהות המותג, לזכירות המיתוג והכי חשוב - לייחודיות שלו.


רוצים לייצר סמל למותג שלכם? הנה כמה קווים מנחים שיעזרו לכם:

  1. פשטות - חשוב שהסמל שלכם לא יהיה מורכב מידי - כי אז יהיה קשה לזכור אותו. נסו לייצר קווים פשוטים ואלגנטיים, בעובי דומה ועם אמירה מסוימת.

  2. צבעוניות - מומלץ להשתמש בכמה שפחות צבעים. זכרו - עודף של אלמנטים וצבעים לא מייצר פוקוס, אלא בלאגן. ואנחנו לא רוצים לוגו מבולגן אלא לוגו פשוט וזכיר. מומלץ להשתמש בצבע אחד, שני צבעים או גרדיאנט (מעבר צבע) עדין.

  3. תבנית - כדי שהסמל שלכם יתאים לכל הפלטפורמות מומלץ לוודא שניתן לתחום אותו בריבוע. נסו לדמיין שיום אחד תהיה אפליקציה של העסק שלכם, וכשנכסנים אליה בנייד מחפשים את האייקון. כל האייקונים של האפליקציות מותאמים לריבוע.

זכרו - המטרה היא לייצר זהות אייקונית שתהיה זכירה לאורך זמן בעיני קהל הלקוחות שלנו. כזו, שתלווה את העסק לשנים רבות.

לוגו 24 - לוגו סמל

עוד מאמרים שיכולים לעניין אתכם :)

bottom of page