בעולם בו הכול הופך לדיגיטלי, כך גם לא מעט קורסים יכולים להיות דיגיטליים. אם אתם חושבים על הקמת קורס דיגיטלי, עוד לפני שאתם מתחילים - יש כמה דברים שחשוב מאוד שתדעו.
לבנות קורס דיגיטלי זו משימה מורכבת. במיוחד אם זו הפעם הראשונה שאתם עושים זאת, ואתם עושים זאת לגמרי בעצמכם.
השלב הראשון בהקמה של קורס דיגיטלי הוא קודם כל להגיע להחלטה שאתם רוצים להקים קורס כזה ומבינים מהי ההשקעה הנדרשת מכם (ויש השקעה).
חשוב להבין – קורס דיגיטלי יכול להיות ערוץ הכנסות נוסף ודרך נוספת להראות את המקצועיות שלכם לקהל היעד שלכם. אבל אם המהות היא נטו "לעשות הרבה כסף בזמן מהיר", דעו שכן נדרשת השקעה של זמן רב, כסף וצורך בידע טכנולוגי.
השלב הראשון הוא לבצע איפיון של הקורס. מה אתם רוצים ללמד? חלקו את הקורס לתתי נושאים. אספו את החומרים לכדי קורס שיתן ערך למי שיצפה בו. חשוב לחלק את הקורס לפרקים, כדי שלא יהיה עמוס מידי. אם כבר יש לכם קורס קיים ואתם רוצים להפוך אותו לדיגיטלי – מה טוב. דייקו את הנושאים והתאימו את הקורס לפורמט דיגיטלי.
בנו רשימה של נושאים שיכולים להיות רלוונטיים לקורס. לאחר מכן, נסו לבדוק מה מהנושאים מתאים לקורס ומה פחות. מילת המפתח היא מיקוד. שאלו את עצמכם - מהם הנושאים החשובים ביותר עבור הקורס? דרגו את התוכן לפי דרגת החשיבות שלו.
לאחר מכן, מצאו קבוצה של אנשים שמהווים את קהל היעד שלכם, ווודאו מולם שנושאי הקורס אכן מעניינים אותם. ואולי יש נושאים חשובים שלא הזכרתם כלל? אולי יש מקום לעשות שינוי בסדר השיעורים? כך תדעו שהקורס אכן יתאים לקהל היעד שלכם והוא אכן בנוי נכון.
אחת הדרכים לעשות זאת היא באמצעות סקרים. גוגל למשל מציעה את Google Forms כפלטפורמה מעולה וחינמית לביצוע סקר אינטרנטי.
השלב הבא הוא בניית הקורס. כאן אנחנו כבר צוללים לעומק של יצירת הקורס. הקלטה, צילום ועריכה של הקורס. וכאן – נכנסת ההשקעה שלכם. השקיעו כסף בצילום מקצועי, מצגות מעוצבות, סאונד איכותי, עריכה ועוד. כאן ידע טעני יכול לעזור לכם המון. ואם אין לכם כזה – היעזרו באנשי מקצוע. זהו שלב חשוב. אם הקורס יראה חובבני (גם אם התוכן סופר איכותי) הוא לא ימצה את הפוטנציאל שלו ולא סביר שיניב לכם מכירות מרובות. כמובן שניתם לצלם/לערוך את הסרטונים שלכם, ולא חייב בהכרח להיעזר באנשי מקצוע, כל זאת בתנאי שאכן מדובר בעבודה איכותית. אם אתם מצלמים את עצמכם היעזרו בתנאי תאורה ומיקום מתאימים, חצובה וציוד מתאים.
השלב האחרון - שיווק. אז סיימתם לבנות את הקורס אבל העבודה ממש לא נגמרה. עכשיו הגיע הזמן לשווק את הקורס בכל הפלטפורמות המתאימות. גוגל, פייסבוק, אינסטגרם וכו. גם כאן נדרש ידע טכנולוגי והתמצאות במערכות הפרסום השונות. וכמובן, קריאייטיב שיגרום לאנשים לרצות לדעת עוד על מה אתם מוכרים. ולא יזיק גם דף נחיתה שיתן קצת מידע אודות הקורס, ומהן התועלות בקנייה שלו.
בהצלחה!