בחירת שם לעסק מתחילה עם חשיבה וניתוח של העסק ושל הערכים המובילים אותו.
חשבו: מה העסק שלכם מייצג מבחינה ערכית? האם יש מאחורי העסק חלום שתמיד רציתם להגשים? אידיאולוגיה שאפשר להזדהות איתה? במה העסק שונה מעסקים אחרים דומים? מה מייחד אותו?
נסו לחשוב על כמה אופציות לשמות ובדקו איזה מהם מייצג את העסק שלכם בצורה הטובה ביותר. העלו על דף מילים, שילובי מילים ומשחקי מילים שיכולים להתאים לשם העסק שלכם. כתבו בעברית ובאנגלית. אפשר גם לשחק עם השפה ועם מילים שיש להן דו משמעיות. חפשו גם בגוגל את כל המילים והאסוציאציות שעולות לכם בראש בהקשר לעסק שלכם.
ואם העסק הוא אתם?
ישנם עסקים שמוכרים ייעוץ או ליווי שהמוצר שלהם הוא שם האדם העומד מאחוריו. יש לזה יתרונות וחסרונות. השם שלכם קליט? קצר? לא נפוץ במיוחד? אם כן ייתכן ותוכלו להשתמש בו בשם העסק שלכם. יש בעלי עסקים שיעדיפו שהעסק לא יכלול את שמם מסיבות כאלה ואחרות, ולכן זו אופציה שלא מתאימה לכל העסקים.
רבים מבעלי העסקים בוחרים בראשי תיבות או קיצורים. למשל האותיות הראשונות בשם המלא שלהם או חיבור של שמות של שותפים עסקיים. שימוש בראשי תיבות יכול להיות סופר קליט אבל גם יכול להיות משעמם/בנאלי מידי.
אפשרות נוספת היא לבחור בשם קצר וקליט – אמיתי או מומצא, כזה שיש לו פוטניצאל רב להפוך למותג זכיר.
ומה לא כדאי לבחור?
שם ארוך מידי, או כזה עם יותר מידי הברות לא מתגלגל טוב על הלשון. כשהרבה אנשים טועים בשם העסק – זו לא התחלה טובה.
הימנעו גם משמות עם קונוטציות שליליות, מקטינות, או כל מילה שיכולה לפגוע או להתפרש לא נכון. בדקו גם שלשם שבחרתם אין משמעות לא טובה בשפות אחרות.
לא מומלץ להשתמש בשמות גנריים מידי, מאחר ולא בטוח שיזכרו אותם.
לסיכום, שם העסק ילווה את העסק שלכם, ולכן חשוב שתתחברו אליו אבל חשוב יותר - שהקהל שלהם יתחבר אליו.
מעוניינים בחבילת מיתוג במחיר משתלם במיוחד? לחצו כאן