איך לבחור את הפונט המתאים ביותר לעסק בלוגו שלכם?

כאשר מתחילים בתהליך של עיצוב לוגו אחד הכלים המסייעים לנו בהעברת המסרים ללקוחות הפונטנציאליים שלנו בעיצוב הלוגו הוא בחירת הפונטים. למעשה, מדובר בבחירה משמעותית שהרי הלוגו שלנו מבטא את המסרים של המותג שלנו, והפונטים הם כמובן חלק חשוב ממסרים אלה.


ישנם אינסוף פונטים בעברית ובאנגלית (סביר להניח שאלו השפות שנבחר) שנוכל להשתמש בהן אך חשוב לדעת - לא משנה באיזה פונט תבחרו - חשוב שיהיה לכם אישור זכויות יוצרים לשימוש בפונט באופן מסחרי. כלומר, אינכם יכולים להשתמש בכל פונט שניתן להוריד באינטרנט, מבלי שיש לכם אישור חוקי לכך. כשאנחנו מדברים על שימוש בפונט ללוגו - מדובר בשימוש מסחרי ולכן לא תוכלו להשתמש בכל פונט חינמי, כי לא כל הפונטים החינמיים מאושרים לשימוש מסחרי.


אחרי שכיסינו את הנושא החוקי, נעבור לחלק היצירתי.

באיזה פונט נשתמש? אז התשובה לכך תלויה בהרבה משתנים. לפני שבכלל נתחיל בעיצוב לוגו ובחירת פונטים, חשוב שנדע להגדיר את העסק שלנו ומה הוא מייצג. מהם ערכי המותג שלנו? למי אנחנו רוצים לפנות? מה מאפיין את קהל היעד שלנו? האם המותג שלנו משדר נטו "איכות ללא פשרות", "מחיר לכל כיס" או גם וגם? האם המותג שלנו בהכרח "יוקרתי" או שהוא גם נגיש במחיר? מה המסר שאנחנו רוצים להעביר בלוגו שלנו? בחירת הפונטים תסייע להעביר את המסרים האלו בצורה הטובה ביותר.


לרוב, פונטים רשמיים יתאימו לעסקים רשמיים כגון משרד רואי חשבון, עו"ד, יועצי משכנתאות ועוד.

לרוב פונטים עגולים יתאימו לעסקים שרוצים לשדר זרימה, מקצועיות, תקשורת וכו.

ויש כמובן עוד סוגים רבים של פונטים. הכי חשוב לשים לב שהפונט אכן מדבר את המסרים של העסק ולא נבחר באופן אקראי.


מעבר לבחירת הפונט, יש עוד טריקים עיצוביים שיסייעו לנו להתאים את הפונט ללוגו ולתת לו תוספת עיצובית. למשל - ריווח אותיות, אפקטים של מילוי צבע, הצללות ועוד. חשוב להשתמש בהם בחוכמה ובטקט. לא כל לוגו זקוק לאפקט כזה או אחר. ברוב המקרים - הפונטים "הנקיים" הם הטוב ביותר.